Profesii

Supliment ZF Top Employers. Personalizarea experienţei de muncă, cheie în atragerea şi menţinerea angajaţilor

Supliment ZF Top Employers. Personalizarea experienţei...

Autor: Ramona Cornea

14.11.2023, 00:06 95

♦ „Strategiile companiilor legate de modul de lucru, spaţiile de birouri şi beneficii joacă, fără îndoială, un rol crucial în atragerea şi păstrarea angajaţilor.” ♦ „S-a ajuns cumva la o o conştientizare a nevoii de a fi în echilibru şi acasă, nu doar de a marşa pe viaţa profesională” ♦ „Cu influenţa crescândă a tehnologiei şi învăţămintele trase din experienţa pandemiei, organizaţiile şi-au revizuit abordarea cu privire la cum angajaţii îşi desfăşoară activitatea şi interacţionează cu mediul de lucru.”

Personalizarea experienţei angajaţilor poate să fie un element cheie în strategiile de atragere şi de retenţie ale companiilor de pe piaţa locală. Personalizarea experienţei se traduce în înţelegerea şi satisfacerea nevoilor, preferinţelor şi aspiraţiilor fiecărui angajat. Acest lucru implică acţiuni de wellbeing, oportunităţi de training şi dezvoltare, mediu de lucru şi a echilibru între viaţa profesională şi viaţa personală pentru a se potrivi fiecărui an.

Raportul World of work trends 2023 realizat de Top Employers Institute susţine că organizaţiile care au primit certificarea Top Employer personalizează experienţa angajaţilor, discută cu angajaţii lor şi le permit să-şi aleagă şi să-şi modeleze experienţele. Personalizarea este folosită mai ales în evoluţia practicilor de lucru flexibile, inclusiv în munca la distanţă şi munca hibridă, în iniţiative de wellbeing, compensare şi beneficii, precum şi în procesele de dezvoltare, integrare şi dezvoltare a leadershipului.

Oana Popescu, managing director al companiei de consultanţă în resurse umane Humangest, crede că personalizarea strategiilor companiilor legate de experienţele angajaţilor poate fi o metodă de a atrage şi menţine oamenii în organizaţii.

„Strategiile companiilor legate de modul de lucru, spaţiile de birouri şi beneficii joacă, fără îndoială, un rol crucial în atragerea şi păstrarea angajaţilor, iar companiile care se adaptează rapid la noile cerinţe ale angajaţilor şi care oferă un mediu de lucru atractiv vor avea un avantaj competitiv în ceea ce priveşte retenţia talentelor. În cele din urmă, succesul organizaţiilor va depinde de flexibilitatea şi capacitatea lor de a oferi un echilibru între viaţa profesională şi cea personală, precum şi de a crea un mediu propice pentru creşterea profesională şi dezvoltare”, a spus ea pentru ZF.

Modul de lucru a suferit transformări semnificative, cu un impact considerabil asupra spaţiilor de birouri şi a beneficiilor oferite de companiile din România. Apariţia tehnologiei avansate, precum şi experienţa obţinută în timpul pandemiei au determinat companiile să reevalueze modul în care angajaţii lucrează şi interacţionează cu mediul lor de lucru, adaugă ea.

„Flexibilitatea locului de muncă a devenit un element cheie, iar companiile au adoptat într-o măsură mai mare modele hibride, permiţând angajaţilor să lucreze atât de la birou, cât şi de acasă. Astfel, spaţiile de birouri au fost reconfigurate pentru a susţine această flexibilitate şi pentru a oferi medii de lucru inspiraţionale şi sigure.”

În plus, Oana Popescu este de părere că beneficiile extrasalariale oferite de companii au evoluat, axându-se tot mai mult pe bunăstarea angajaţilor. În plus faţă de remuneraţie, companiile oferă acum beneficii precum programe de sănătate mintală, abonamente la săli de sport, facilităţi de lucru flexibile şi opţiuni de dezvoltare profesională, esenţiale pentru a atrage şi a reţine cei mai talentaţi angajaţi.

Ionela Borsan, recruitment manager în cadrul companiei de recrutare în regim temporar Prohuman APT, subliniază că perioada pandemică a produs clar o schimbare majoră la nivelul comportamentului, atât la nivelul angajatului, cât şi la cel al candidatului.

„Preferinţa la nivel general este de a a lucra în sistem hibrid şi de a exista un echilibru între viaţa personală şi profesională. S-a ajuns cumva la o conştientizare a nevoii de a fi în echilibru şi acasă, nu doar de a marja pe viaţa profesională. Companiile care aveau deja contracte de închiriere cu spaţii office au încercat prin diverse variante să atragă angajaţii către ideea de a veni la birou prin diverse petreceri sau evenimente tematice, spaţii amenajate într-o manieră extrem de creativă şi relaxantă”, crede ea.

În special, companiile din industria tech au avut investiţii majore în designul birourilor astfel încât angajatul să se simtă la birou că într-o vacanţă şi să creeze sentimentul de acasă.

„La nivel de beneficii, am sesizat variante creative, cum ar fi: “ziua fructelor”, “pizza day”, “ movie day”, spaţii special create pentru relaxarea angajatului care să aducă în prim plan ideea de entertainment”, mai spune Ionela Borsan.

Bogdan Gabor, country manager, în cadrul Lugera The People Republic, este şi el de părere că schimbările din ultimii ani au adus modificări semnificative atât în ceea ce priveşte modul de lucru, spaţiile de birouri, cât şi în privinţa beneficiilor oferite de companiile din România.

„Cu influenţa crescândă a tehnologiei şi învăţămintele trase din experienţa pandemiei, organizaţiile şi-au revizuit abordarea cu privire la cum angajaţii îşi desfăşoară activitatea şi interacţionează cu mediul de lucru.”

Un aspect notabil este flexibilitatea locului de muncă, care a devenit fundamentală. Multe companii au adoptat modele hibride, oferind angajaţilor opţiunea de a lucra de la birou sau de acasă, susţine reprezentantul Lugera.

„Această schimbare a determinat o reproiectare a spaţiilor de la birou astfel încât acestea să fie mai potrivite pentru necesităţile unui mediu de lucru în continuă schimbare. Totodată, pentru angajaţii care prefer să lucreze de acasă, companiile pun la dispoziţie resurse menite să le faciliteze accesul la informaţie şi la echipă.”

 

Ce pot face angajatorii pentru a personaliza experienţa de muncă a angajaţilor lor:

Optimizarea lucrului la distanţă;

► Evaluarea periodică a tehnologiei de HR;

► Strategii de wellbeing;

► Platforme de învăţare personalizate;

► Workshopuri şi programe de formare;

► Mentorat/programe de coaching pentru dezvoltarea carierei.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO