Profesii

Supliment ZF Top Employers. Munca cu sens, una dintre cele mai importante tendinţe care modelează viitorul resurselor umane

Massimo Begelle, Regional Manager SEE & ME, Top Employers Institute: 
Importanţa de a avea un scop împărtăşit de toţi oamenii care aparţin de o companie este de necontestat în mediul actual. Angajaţii care împărtăşesc scopul organizaţiei arată niveluri mai ridicate de implicare şi bunăstare

Massimo Begelle, Regional Manager SEE & ME, Top Employers Institute: Importanţa de a avea un scop împărtăşit de toţi oamenii care aparţin de o companie este de necontestat în mediul actual. Angajaţii care împărtăşesc scopul organizaţiei arată niveluri mai ridicate de implicare şi bunăstare

Autor: Ramona Cornea

14.11.2023, 00:06 90

♦ „În cadrul celor mai bune organizaţii, strategiile pentru a se asigura că scopul muncii este «trăit» de către angajaţi în viaţa lor de zi cu zi se evidenţiază ca o tendinţă clară” ♦ „Există o relaţie de tip cauză – efect între motivaţie şi productivitate, iar motivaţia este dată şi de sensul muncii.”♦ „O cultură orientată către scop trebuie să se regăsească în toate obiectivele departamentelor, şi nu doar către rezultatele financiare.”

Scopul muncii este sentimentul de împlinire pe care angajaţii îl au atunci când fac o muncă care este semnificativă pentru ei. Astfel, scopul în activitatea de zi cu zi îi poate ajuta pe angajaţi să înţeleagă de ce desfăşoară o anumit pas al organizaţiei, de ce acesta important pentru cariera lor şi ce impact are activitatea lor în imaginea de ansamblu a companiei.

Raportul World of work trends 2023 realizat de Top Employers Institute susţine că cele mai bune companii ascultă cu adevărat ce spun angajaţii lor în experienţa de muncă la nivel individual şi creează un scop comun care dă sens experienţei de zi cu zi a angajaţilor. Organizaţiile care realizează acest lucru, în ciuda incertitudinii pe care o vedem peste tot în jurul nostru, vor avea un viitor foarte luminos.

„Importanţa de a avea un scop împărtăşit de toţi oamenii care aparţin de o companie este de necontestat în mediul actual. Angajaţii care împărtăşesc scopul organizaţiei arată niveluri mai ridicate de implicare şi bunăstare. În cadrul celor mai bune organizaţii, strategiile pentru a se asigura că scopul muncii este «trăit» de către angajaţi în viaţa lor de zi cu zi se evidenţiază ca o tendinţă clară. Cercetarea noastră indică faptul că 84% dintre companiile certificate în România îşi angrenează angajaţii să împărtăşească poveşti de succes despre un scop real al muncii, iar 63% le oferă oportunităţi de a explora legătura cu scopul companiei, încurajându-i să reflecteze asupra propriului sens al scopului şi să-l alinieze cu cel al companiei”,  Massimo Begelle Regional Manager SEE & ME, Top Employers Institute.

În lumea postpandemie, angajaţii au avut şansa de a reflecta la ceea ce contează cu adevărat pentru ei, iar angajatorii lor au trebuit să devină din ce în ce mai inventivi în procesul de a obţine, a creşte şi a-şi păstra cei mai buni oameni, mai spune raportul citat.

O cultură orientată spre scop trebuie, în primul rând, să ofere angajaţilor transparenţă către obiectivele echipei şi progres, pentru a cataliza dorinţa de aderare la scop, crede Alexandru Mirea, permanent placement manager în cadrul Adecco România.

„Motivaţia însă este o trăsătură mai mult intrinsecă a unui angajat şi aceasta poate fi stimulată de către o organizaţie prin altfel de scopuri - acela de a oferi angajaţilor un sentiment de apartenenţă, de securitate, echilibru (work-life sau nivel al stresului) şi/sau un pachet compensatoriu, corect echilibrat cu volumul de muncă. Din aceste motive, o cultură orientată către scop trebuie să se regăsească în toate obiectivele departamentelor, şi nu doar în rezultatele financiare”, a spus el pentru ZF.

Bogdan Gabor, country manager al Lugera The Peo­ple Republic, susţine că o cultură orientată spre scop reprezintă un factor esenţial în creşterea motivaţiei şi a productivităţii angajaţilor.

„Angajamentul puternic faţă de un obiectiv comun are un impact semnificativ asupra modului în care echipa colaborează şi îşi desfăşoară activităţile, iar când fiecare membru simte că poate fi o parte importantă în atingerea obiectivelor şi că ceea ce face duce la o schimbare în bine nu doar pentru organizaţie, ci şi pentru societate, productivitatea şi eficienţa cresc semnificativ”, a explicat el.

La rândul ei, Ionela Borsan, recruitment manager în cadrul Prohuman APT, este de părere că o cultură organizaţională are impact pozitiv direct atât asupra angajaţilor, cât şi asupra procesului de recrutare.

„Oamenii aderă la un scop şi sunt motivaţi de <<de ce-ul>> care se află în spatele activităţii pe care o desfăşoară. Atâta vreme cât există un scop, un flow al procesului de lucru şi sisteme digitale în cadrul companiei care să fie cascadate de la management către operaţional, activităţile au sens şi creşte engagementul angajaţilor. Există o relaţie de tip cauză – efect între motivaţie şi productivitate, iar motivaţia este dată şi de sensul muncii şi al scopului pe care compania îl are şi îl transmite prin diferite metode de employer branding”, a detaliat ea.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO