Profesii

Strategia organizatiilor de a atrage candidatul ideal

06.12.2004, 00:00 31



Procesul de recrutare implica mai multe etape si metode (baza de date, anunturi in ziar, retea de influenta, head-hunting), acestea la randul lor fiind selectate si adaptate in functie de fiecare proiect in parte.



In unele cazuri se accepta, sau chiar este recomandata, ideea de a folosi "anuntul in media".



Chiar si aceasta decizie, care pare foarte simpla, si fiecare s-ar putea intreba: "Ce este atat de greu? Se scrie un text, se efectueaza un lay-out, se transmite catre agentia media, apare in ziar si gata" ; nu trebuie luata aleator.



Pasul numarul unu este: trebuie sa stim exact care este publicatia cu impactul cel mai mare in zona anunturilor de angajari, dar in mod obligatoriu corelat cu profilul firmei care angajeaza si cu profilul job-ului ce este cautat.



O data ce s-a hotarat publicatia folosita urmeaza alte intrebari pe care trebuie sa ni le punem: pozitionarea in pagina este importanta? Textul ales este cel mai bun? Este bine sa scriem numele firmei care angajeaza? Este bine sa dam adresa completa, telefon, mail etc. sau doar casuta postala?



Daca ai avut exeprienta unor anunturi nereusite, atunci trebuie sa iti pui aceste intrebari. Raspunsul este cheia obtinerii rezulatatelor scontate in urma publicarii anuntului.



In permanenta trebuie sa avem prioritar in vedere ca in urma acestui anunt trebuie sa obtinem cele mai bune CV-uri , cele mai apropiate de cerintele postului si cat mai multe, si ca strategia pe care o adoptam este bine perceputa.



A doua prioritate este, ATENTIE !!!: CONFIDENTIALITATEA. Candidatul ce isi trimite CV-ul trebuie sa fie sigur ca nu i se incalca dreptul la confidentialitate. Incalcarea acestui drept poate duce la pierderea job-ului lui actual.



Fiecare dintre cei care lucram in acest domeniu am observat in media diverse tipuri de anunturi:



- Anunturi in care numele firmei ce cauta candidati este scris, precum si adresa, telefoanele, mail-ul ;



- Anunturi care sunt date de catre firmele angajatoare, dar nu specifica numele firmei, adresa, telefon, mail, ci doar o casuta postala



- Anunturi date de agentiile de recrutare - in acest caz uneori apare numele clientului lor, alteori nu, preferandu-se o descriere generala a firmei pentru care acestia sunt angajati sa lucreze.



In primul caz, in care firma angajatoare isi da toate detaliile este cat se poate de corect si bine. Candidatul stie daca sa isi trimita CV-ul sau nu.



In cel de-al doilea caz este extrem de periculos. Iti poti trimite CV-ul chiar la firma la care lucrezi !!!!!! Ceea ce nu este, evident, deloc recomandat.



In cazul agentiilor de recrutare, asa cum am spus, intalnim doua cazuri: numele firmei angajatore este furnizat sau este confidential, dandu-se doar o descriere generala a companiei.



De ce aceasta diferenta?



Cand firma angajatoare nu accepta furnizarea numelui in cadrul anuntului putem avea urmatoarele situatii:



- firma nu vrea sa i se cunoasca strategia de dezvoltare,



- firma intra nou in Romania si pana in momentul lansarii nu doreste sa fie cunoscuta intentia sa (mai ales de catre competitori)



- firma vrea sa inlocuiasca anumite persoane existente in organizatie.



In toate aceste situatii, confidentialitatea clientului firmei de recruatre este exterm de importanta.



Este nimic mai mult decat: STRATEGIE. In acest fel nu se incalca nici confidentialitatea candidatului si nici cea a angajatorului.



Iata provocarea pe care o lansam: "Recrutare incognito sau recrutare pe fata?

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO