Profesii

Platforma de recrutare eJobs România şi-a majorat afacerile cu 50% în 2022, la 15 mil. euro. Anunţurile tradiţionale de joburi şi campaniile de recrutare digitalizată, principalele motoare de creştere

Bogdan Badea, CEO eJobs România

Bogdan Badea, CEO eJobs România

Autor: Cristina Bellu

10.05.2023, 10:40 102

Platforma de recrutare eJobs România a înregistrat în 2022 o cifră de afaceri de aproape 15 milioane de euro şi un număr de 420.000 de joburi postate în platformă, cel mai bun an din istoria companiei.

Rezultatele marchează o creştere de aproximativ 50% faţă de 2021, anul care a consemnat revenirea pe piaţa muncii, în termeni de joburi nou postate şi aplicări.

„Din multe puncte de vedere, 2022 ne-a depăşit toate aşteptările. S-a angajat masiv anul trecut în România, cu o medie de 35.000 de joburi noi în fiecare lună, postate pe eJobs.ro. Pentru acestea, au existat în jur de un milion de aplicări lunare. Piaţa a fost, deci, extrem de activă, cu multe oportunităţi şi cu planuri foarte îndrăzneţe din partea angajatorilor. Să nu uităm că a fost un an în care şi salariile au crescut, pe de o parte, pentru că rezultatele financiare ale companiilor au permis aceste majorări, pe de altă parte, pentru că inflaţia a impus ajustări salariale”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.

Principalele motoare de creştere pentru businessul eJobs au fost anunţurile tradiţionale de joburi şi campaniile de recrutare digitalizată. Acestea din urmă au generat 5% din cifra de afaceri anuală, planul pentru 2023 fiind ca acest procent să se dubleze.

„Sigur că recrutorii rămâni fideli campaniilor de recrutare tradiţionale, care presupun postarea de anunţuri pe platforme dedicate, însă, în contextul în care se lovesc de un deficit din ce în ce mai pronunţat de candidaţi, dar şi în care este nevoie să ajungă cât mai ţintit către tinerii din Generaţia Z, mai digitalizaţi decât oricare dintre generaţiile anterioare, au început să se uite către soluţii alternative pentru a ajunge mai repede şi mai direct exact către acei candidaţi de care au nevoie. Pe acest fond, am văzut o dublare a veniturilor generate de campaniile de recrutare digitalizată în 2022, iar tendinţa se menţine şi pentru acest an”, explică Bogdan Badea.

Pentru 2023, compania şi-a propus să depăşească pragul de 15 milioane de euro în cifră de afaceri, atât din activitatea de core business (anunţuri de recrutare tradiţională), cât şi din liniile adiacente: campanii de recrutare digitalizată, employer branding, content marketing, cât şi prin intermediul Skilld, serviciul de recrutare rapidă prin inteligenţă artificială deţinut de eJobs România.

„Mult timp, această industrie, a resurselor umane, a părut foarte statică şi destul de repetitivă. De câţiva ani, însă, vedem cum împrumută din instrumentele specifice altor sectoare şi capătă valenţe suplimentare din zone complet noi, astfel încât un om de resurse umane are astăzi şi competenţe de vânzări, şi de marketing, şi de digital şi, uneori, chiar de comunicare de criză”, adaugă Bogdan Badea.

De la începutul anului şi până acum, pe platformă au fost postate, lunar, peste 26.000 de joburi noi. Pentru acestea, au fost înregistrate, tot lunar, aproximativ 715.000 de aplicări.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO