Profesii

Pachetul de beneficii, principalul criteriu in functie de care tinerii aleg angajatorul

23.06.2008, 18:38 104

Absolventii americani care vor intra in aceasta vara pe piata muncii estimeaza ca vor gasi un job in mai putin de sase luni, cel putin opt din zece absolventi fiind de aceasta parere.
Vestea mai putin buna este ca obtinerea unui job bun va presupune o adevarata batalie intre absolventi. Patru din zece absolventi anticipeaza ca pe piata exista mai putine posturi vacante comparativ cu anul trecut, in timp ce jumatate dintre absolventi considera ca nu vor fi suficiente locuri de munca dintre care sa poata alege.
Studiul realizat de compania de credite Capital One a prezentat o imagine pesimista asupra pietei locurilor de munca pentru absolventii americani, desi multi dintre cei chestionati considera ca acest scenariu se va schimba. Doar patru din zece studenti au relatat ca au gasit un job inca din timpul facultatii, pe care il vor ocupa dupa absolvire.
Dat fiind climatul economic actual, mai mult de jumatate dintre noii absolventi au spus ca intentioneaza sa isi caute imediat un loc de munca si sa inceapa o cariera, in timp ce mai putin de o treime au declarat ca au planuit sa isi continue studiile la un nivel mai inalt.
Principalul criteriu in alegerea angajatorilor a fost pachetul de beneficii oferite, cei mai importanti factori fiind cei legati de asistenta medicala, pensie si de ingrijire a copiilor. Salariul de inceput a reprezentat un alt criteriu, mentionat de 64% dintre absolventi ca fiind argumentul principal, urmat de zona in care este amplasat sediul companiei.
De asemenea, absolventii au declarat ca ar fi vrut sa fie recompensati si pentru activitatile de voluntariat sau de filantropie.
"Beneficiile si recompensele financiare au reprezentat intotdeauna un factor important in alegerea jobului. Colaboratorii nostri si persoanele recent recrutate au spus ca doresc un mediu provocator din punct de vedere intelectual si care sa le asigure un echilibru intre viata personala si cea profesionala", a declarat Matt Schuyler, director de resurse umane la Capital One.
Un studiu britanic realizat pe un esantion de tineri manageri a aratat ca angajatii cu varste de pana la 35 de ani sunt cel mai putin loiali unei companii, fiind totodata si cei mai intoleranti. Studiul realizat de Chartered Management Institute (CMI) din Marea Britanie si de Ordnance Survey a aratat ca tinerii manageri sunt focusati pe dezvoltarea calitatilor pe termen lung pentru a reusi sa dea lovitura in cariera lor, atunci cand apare o oportunitate.
In schimb, studiul a mai aratat ca tinerii manageri sunt condusi de etica si de un sentiment de realizare a scopului propus. Doar 13% dintre ei au declarat ca ar renunta la locul de munca a doua zi daca ar castiga la loterie.
Mai mult de jumatate au spus ca ar lucra pentru o organizatie cu valori puternice si noua din zece au declarat ca si-ar dori sa lucreze intr-o companie in a carei activitate ar crede.
Demitizand faptul ca generatia cu varste de pana in 35 de ani nu este loiala unei organizatii, raportul a mai relevat ca aproximativ doua treimi din cei chestionati ocupau acelasi post de trei ani sau mai mult, in timp ce numai 4% considerau ca lipsit de sens angajamentul fata de o companie. Aproximativ doua cincimi din agajati lucrau seara peste program, in timp ce mai mult de o treime lucrau in week-end, iar o cincime foloseau "timpul de calatorie" pentru a lucra.
De asemenea, raportul a pus la indoiala si ipoteza ca tinerii angajati sunt mai putin preocupati de planificarea carierei lor.
Intrebati de ce au ales angajatorul curent, trei sferturi au raspuns ca au luat in calcul oportunitatile profesionale pe termen lung. Aproximativ doua treimi au spus ca au un plan de dezvoltare personal, acelasi procent declarand ca stiu ce necesita realizarea ambitiilor.
"Pe ansamblu, exista un interes deosebit pentru dezvoltarea profesionala intr-un loc de munca atractiv. In acealasi timp, oamenii ocupati, care lucreaza multe ore si peste program isi pierd motivatia, ceea ce implica renuntarea la jobul respectiv", a declarat Jo Causon, director de marketing al CMI.
Sondajul, aplicat pe un esantion de 1.000 de angajati care lucrau la birou, realizat de compania de telecomunicatii Telindus, a aratat ca aproximativ opt din zece angajati se logau pe site-uri de socializare in timpul programului de munca, doua treimi descarcau muzica de pe internet, in timp ce mai mult de jumatate urmareau videoclipuri pe YouTube, toate aceste activitati reducand productivitatea angajatilor si profitabilitatea companiei.
"Avand in vedere faptul ca unul din cinci angajati a admis ca a descarcat chiar si programe TV la birou, presiunea folosirii internetului in scop personal la birou este fenomenala comparativ cu cinci ani in urma", a spus Mark Hutchinson, director al Telindus.
Dar cu patru angajati din zece care spun ca ar putea parasi locul de munca daca s-a institui restrictii de folosire a internetului, managerii ar trebui sa ia in considerare alte optiuni, a adaugat Hutchinson.
"O interdictie absoluta a utilizarii internetului in scop personal nu este solutia cea mai buna in abordarea acestei probleme. Provocarea o reprezinta realizarea unui echilibru in utilizarea in scop personal a internetului fara a pune in pericol aplicatiile de afaceri", a mai spus el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO