Profesii

O şedinţă de management productivă nu trebuie să dureze mai mult de o oră

O şedinţă de management productivă nu trebuie să...

Autor: Luciana Georgescu

13.07.2014, 15:17 750

Şedinţele de management reuşit sunt, în general, bazate pe un interval de timp bine delimitat, o oră fiind timpul mediu alocat de o companie productivă pentru a purta discuţii şi a lua o decizie, a declarat la ZF Live Cristian Gheorghe, Managing Partner Nexus Consulting.

"Şedinţele reprezintă este un instrument de conducere, ele sunt obligatorii pentru că se comunică lucruri, iar mesajul se transmite diferit. Şedinţele trebuie pregătite din timp, motiv pentru care o oră este suficientă pentru a ajunge la un consens", a spus Gheorghe.

El a mai precizat că orice şedinţă are nevoie de pregătire prealabilă, ceea ce implică discuţii cu fiecare participant în parte, pentru a eficientiza timpul alocat prin reducerea numărului de intervenţii ale fiecărui angajat.

Gheorghe este de părere că managerii români nu au întotdeauna pregătirea necesară pentru a organiza astfel de şedinţe, motiv pentru care apelează la un consultant care să le ofere training de management şi să organizeze diverse simulări.

"Este necesar chiar şi la nivel de top management să abordezi subiecte simple ale procesului de comunicare. Într-o şedinţă depinde foarte mult cum transmiţi mesajele, adică partea de soft skills (comunicare, negociere, asertivitate), care în continuare necesită antrenament în piaţa din România", a mai spus Gheorghe.

El a mai abordat subiectul de headhunting, o procedură tot mai cunoscută în rândul marilor corporaţii. Gheorghe consideră că marile companii care recrutează manageri caută persoane care sunt deja în activitate sau care au părăsit fostul loc de muncă în urmă cu maxim două luni.

"Agenţiile de headhunting caută în general oameni care sunt familiarizaţi cu piaţa, care au experienţă şi cunoştiinţe în domeniu, tocmai de aceea este bine ca un manager să ocupe o poziţie cel puţin patru ani, pentru că este perioada optimă pentru a obţine rezultate şi pentru a trece prin diverse faze, în funcţie de evoluţia economiei", a declarat Gheorghe.

În prezent, companiile din România mizează pe manageri de creştere, care să contrebuie la dezvoltarea sustenabilă a business-ului.

Gheorghe a mai precizat că agenţiile de headhunting pot reprezenta un barometru pentru managerii români. "Dacă cineva vrea să vadă cât de valoros este, contactează o agenţie de recrutare şi aşteaptă să vadă în cât timp este sunat înapoi. Un interval scurt de timp înseamnă că managerul respectiv este foarte bine evaluat în rândul recrutorilor".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO