Profesii

Medicii sunt dispuşi să renunţe la partea financiară dacă „ies în faţă“ prin rezultate

Carmen Dumitrache, directorul de resurse umane al Medicover

Carmen Dumitrache, directorul de resurse umane al Medicover

Autor: Corina Mirea

30.04.2015, 00:03 138

Serviciile medicale private nu sunt accesibile tuturor, motiv pentru care şi cele mai multe dintre cazurile pe care le preiau medicii din spitalele private nu îi solicită foarte mult din punct de vedere profesional. Astfel că, pentru a-i men­ţine motivaţi şi pentru a nu-i pierde, angajatorii trebuie să vină cu pachete de beneficii consistente.

„Medicii îşi doresc foarte multă recunoaştere şi sunt momente în care renunţă la partea financiară dacă ies în faţă prin rezultate. Provocarea managementului din zona privată este să le ofere această dificultate, prin cazurile care vin. Totuşi, serviciile medicale private nu sunt accesibile tututor. Astfel că, aici intervine creativitatea departamentului de resurse umane, care trebuie să le ofere medicilor un pachet de beneficii suficient de motivant“, a spus Carmen Dumitrache, directorul de resurse umane al Medicover, cel mai mare investitor privat din sistemul medical românesc.

Ea susţine că un astfel de pachet de beneficii poate conţine, pe lângă un salariu fix şi parte flexibilă (în funcţie de performanţe) şi posibilitatea de a avea un mentor (profesor cu experienţă în domeniu), de a participa la evenimente de profil, la cursuri în domeniu sau identificarea unei „linii de management“ care să înţeleagă businessul, dar care să ştie să discute cu medicii.

„Iniţial, am crezut că medicii nu ar accepta uşor ideea unui sistem de plată variabil, dar o fac, sunt deschişi la această variantă. Totuşi, trebuie să le oferi în plus beneficii pliate exact pe motivaţiile şi nevoile lor. Întotdeauna vor aprecia posibilitatea de a avea un profesor alături, spre exemplu“, explică ea.

În opinia sa, cea mai mare provocare a angajatorilor din industria medicală privată va fi, în perioada următoare, adaptarea sistemelor de beneficii la generaţiile care se regăsesc într-o organizaţie. Este cunocut faptul că, în prezent, companiile au cel puţin trei generaţii de angajaţi care lucrează în acelaşi timp, motiv pentru care şi sistemele de beneficii trebuie adaptate pe nevoile şi specificul fiecăreia.

„Pentru cei tineri, care fac parte din generaţia Y sau Z, este foarte important ce fac între un weekend şi altul, aşa îşi văd viaţa. Pe de altă parte, cei din generaţia X au învăţat că munca grea duce la rezultate. Asta nu înseamnă că trebuie să schimbi tot pachetul de beneficii, ci să fii flexibil în cadrul aceluiaşi sistem“, adaugă Dumitrache.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO