Peste două treimi dintre managerii români consideră că angajaţiilor nu-şi asumă responsabilităţi şi nu se implică în activităţilede la serviciu, dar nu le oferă feedback pentru a rezolva acestecaracteristici comportamentale ale salariaţilor, arată un studiurecent al firmei cu activităţi în consultanţă şi training înmanagement şi vânzări Result Development.
"Dacă în ceea ce priveşte feeback-ul negativ (mustrarea) s-aufăcut progrese semnificative în ultimii ani, în ceea ce priveştelauda, suntem foarte departe. Ca semn de control al unui sistemminimal de feedback este ca fiecare angajat să primească cel puţino laudă pe săptămână. De multe ori acest lucru nu se întâmplă culunile. Managerul român este foarte zgârcit cu lauda, iarangajatului român îi este foame de laude", este de părere DorinBodea, senior consultant în cadrul Result Development, care a avutanul 110.000 de euro.
Adrian Lupulescu, Eastern Europe HR Manager al FreescaleSemiconductor România, filiala unuia dintre cei mai mariproducători mondiali de semiconductori, crede că feedback-ulpermanent al managerilor este necesar, dar numai atunci când are ojustificare clară. "Feedback-ul trebuie oferit atunci când enevoie, pentru că angajatul trebuie să înţeleagă dacă ceea ce afăcut e bine sau nu. Dacă e lăudat prea des, atunci managerul sedecredibilizează, el trebuie să ofere feedback pozitiv pentruevenimentele ieşite din rutină", spune Lupulescu, carecoordonează activităţile de resurse umane pentru 200 de ingineri depe piaţa locală.
Managerii locali au tendinţa de a prefera angajaţii care ştiu sălucreze în echipă şi care au bune abilităţi de comunicare. Totuşi,mai bine de o treime din aceştia (33,6%) cred că angajaţii lorsuferă de "boala de a fi şef".
"Tendinţa de a fi şef pentru foarte mulţi tineri poate fi oboală în sensul că şefia este privită în general ca o poziţie deputere şi de influenţare, recunoaştere. Din păcate, puţini angajaţivăd managementul ca responsabilitate a rezultatelor şi a unordestine, în ultimă instanţă", a mai spus Bodea.
Studiul Result Development mai arată că managerii români suntorientaţi spre rezultate, sunt inspiraţi şi au intuiţie şi suntbuni la stabilirea planurilor şi în controlul afacerilor, acesteafiind cele mai importante atuuri ale managerilor de pe piaţalocală. Un alt studiu recent, realizat de firma de consultanţă înresurse umane Hart Human Resource Consulting pe un eşantion de 378de manageri români, arată că o mare parte din liderii de pe piaţalocală au un comportament caracterizat prin competitivitate,îndrăzneală, încredere în propriile forţe şi cu orientare sprerezultate.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels