Profesii

Institutiile financiare dau intre 250 si 2.500 de euro pentru o zi de training

Institutiile financiare dau intre 250 si 2.500 de euro pentru o zi de training

Marius Decuseara Brandenburg business development manager la Trend Consult: Jucatorii din sectorul financiar-bancar apeleaza la furnizori externi in principal pentru pregatire in vanzari, customer care sau dezvoltarea de soft skills. Industria de profil a inceput in ultimii ani sa investeasca in programe pe termen lung care implica intreaga echipa de vanzari la nivel national.

10.10.2008, 17:08 35

"As putea spune ca programele de instruire vor fi foarte cautate de catre clientii din financiar-bancar. Fenomenul acesta are la baza mai multe cauze: interventia BNR-ului in reglementarea pietei bancare, o incetinire a tranzactiilor si dezvoltarilor din domeniul imobiliar, precum si o temperare a cresterii veniturilor populatiei", afirma Stefan Palarie, consultant in cadrul firmei de training Interact. Mai mult, el mentioneaza ca pe piata bancara se intampla cateva fenomene majore, cum ar fi faptul ca BCR isi intareste strategia comerciala si isi diversifica oferta prin produse mai apropiate de nevoie clientilor, iar CEC-ul trece printr-o perioada de relansare.

Totodata, bancile din esalonul de mijloc si cel de jos se lupta pentru crestere prin specializarea pe domenii de nisa.
Toate aceste lucruri ii determina pe jucatorii din sectorul financiar-bancar sa apeleze la cursuri in domenii precum deservirea clientilor, vanzarea activa a produselor bancare, dar si de management.
"Jucatorii din sectorul financiar-bancar apeleaza la furnizori externi in principal pentru pregatire in vanzari, customer care sau dezvoltarea de soft skills. Industria de profil a inceput in ultimii ani sa investeasca in programe pe termen lung care implica intreaga echipa de vanzari la nivel national" , spune Marius Decuseara-Brandenburg, business development manager la compania de training Trend Consult.
Din 2003 si pana in prezent, compania de training si consultanta in resurse umane Human Invest a reusit, prin intermediul programelor de dezvoltare a abilitatilor manageriale pe care le detine, sa isi dubleze anual numarul participantilor din sectorul financiar-bancar la programe de formare. "In 2008, aproximativ 10-15% din cei care au participat la cursurile noastre de training au fost din domeniul financiar-bancar", spune Viorel Panaite, partener la Human Invest.
 
Tarifele cresc cu 10-15% anual
 
Pe piata de profil, costurile pentru o zi de formare profesionala variaza intre 250 si 2.500 de euro/ participant, in functie de complexitatea cursului, numarul consultantilor care il tin, nivelul candidatilor sau in functie de cat de extins este procesul care urmareste eficienta programelor de formare.
"Toate aceste detalii se regleaza in momentul ofertarii si ordonarii procesului de follow-up" , spune Decuseara-Brandenburg. Daca in 2007, compania Trend Consult a livrat circa 150 de zile de training pentru jucatorii din industria financiar-bancara, pentru 2008 mizeaza pe 250 de zile de formare profesionala in domeniu, data fiind evolutia de pana acum. De asemenea, aproximativ jumatate din cifra de afaceri a Interact a provenit din programele de pregatire organizate cu clientii din sectorul bancar, in vreme ce mizeaza pe 140.000-215.000 de euro din afacerile cu clientii din zona financiar-bancara.
Asteptarile firmelor de training in ceea ce priveste banii pe care ii vor obtine de pe urma programelor de dezvoltare profesionala se bazeaza si pe cresterea cu 10-15% a tarifelor din piata pentru un curs de training, comparativ cu anul trecut. 
Chiar daca bancile sunt principalii solicitanti de programe de formare profesionala din industria financiara bancara, IFN-urile si societatile de leasing au inceput sa investeasca mai mult in pregatirea angajatilor." In prima jumatate a lui 2008 au inceput sa apara cereri si din partea celorlalte categorii de organizatii angajate in aceasta piata. Cresterea preocuparii pentru pregatire se datoreaza faptului ca si pentru acestea competitia a devenit mai puternica si resursa umana pregatita cu atat mai importanta", mentioneaza Decuseara-Brandenburg, de la Trend Consult. 
 
 
Trainingul completeaza pregatirea teoretica a tinerilor
 
Mare parte dintre angajatii aflati la inceput de cariera in industria financiara sunt, in majoritatea cazurilor, absolventi cu profil economic.
"Pregatirea universitara nu le ofera insa cunostintele practice necesare in lucrul curent dintr-o banca, de aceea, cam toti angajatii noi trec prin programe de pregatire", spune Stefan Palarie, de la Interact.
El mentioneaza ca un nou angajat are nevoie de 1-2 ani de experienta profesionala si probabil de un program de 4-8 cursuri pe diverse teme pentru a ocupa un post de manager intr-o banca. "Costurile cu pregatirea unui astfel de angajat se ridica pana la o suma estimativa de 4.000-5.000 de euro", subliniaza Palarie.
Fie ca este vorba de retail, FMCG sau banking, un manager trebuie sa fie capabil sa dezvolte relatii productive, bazate pe incredere si respect, sa incurajeze colaborarea si sa castige loialitatea, sa monitorizeze performanta sau sa ofere feed-back, conchide Panaite, partener in Human Invest.
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO