Profesii

In departamentul de vanzari, nicio zi nu seamana cu cealalta

In departamentul de vanzari, nicio zi nu seamana cu cealalta

Adrian Ciucasu, national sales manager Cosmote

24.12.2007, 15:35 902

"Luni cu marti, cu miercuri, cu joi nu seamana. Acesta este unul dintre motivele principale pentru care raman in departamentul de vanzari de peste 18 ani. Poate si din cauza aceasta, seara, chiar inainte de a pleca, trebuie sa fac o scurta recapitulare a lucrurilor pe care trebuie sa le fac in ziua urmatoare", spune Adrian Ciucasu, national sales manager Cosmote, care coordoneaza o echipa de peste 50 de oameni de vanzari raspanditi in toata tara.
Managerul mai adauga ca, pe langa faptul ca trebuie sa coordoneze reteaua de oameni, mai exista si reteaua de parteneri prin intermediul carora sunt distribuite produsele, adica cele 750 de magazine in toata tara si cele peste 15.000 de puncte de distributie a produselor pre-paid pe care le are Cosmote.
Pe langa coordonarea intregii activitati a departamentului de vanzari atat din punctul de vedere al resurselor materiale, cat si al celor umane, poate ca cea mai importanta atributie a unui manager de vanzari este sa indeplineasca obiectivele pentru care a fost numit in functie. "Usa mea este mereu deschisa pentru angajati. Problemele lor sunt cele mai importante pentru mine, ei sunt ochii si urechile mele in teritoriu, fara ei nu-mi pot desfasura activitatea", spune managerul care precizeaza ca 80% dintre cei care sunt acum in departamentul de vanzari au fost recrutati de el.
Un subiect foarte important este dezvoltarea acestor oameni, mai ales a celor mai buni dintre ei, care trebuie sa primeasca responsabilitati noi si sa fie recompensati pe masura rezultatelor lor. Si pentru a fi eficienti in rezolvarea problemelor operationale de zi cu zi, lucrurile trebuie rezolvate in functie de prioritati.
"Au invatat sa-si prioritizeze activitatea in cursul unei zile astfel incat sa-si rezolve activitatea", spune Ciucasu despre angajatii sai. Acest lucru si pentru ca intr-o companie foarte mare se lucreaza cu foarte multe proceduri care se stabilesc pentru fiecare nivel ierarhic si in functie de responsabilitati.
In opinia lui Ciucasu, departamentul de vanzari este "inima" unui operator de telecomunicatii pentru ca aici pulseaza ritmul pietei si numai prin intermediul acestui departament se poate primi, in orice moment, feedback din partea celorlalte departamente care, de altfel, au un rol foarte mare de suport pentru departamentul de vanzari.
"Departamentul de vanzari este cel care se vede pe strada, ia contact cu clientul, are de indeplinit niste obiective de vanzari foarte importante. Noi (oamenii de vanzari - n.r.) depindem de restul departamentelor si ele, la randul lor, depind de noi. Pana la urma, actionam ca un tot unitar", spune Ciucasu.
National sales managerul este subordonatul directorului de vanzari si customer care are mai multe departamente in subordine.
Astfel, o zi obisnuita de lucru incepe la ora 9:00 dimineata, cand managerul de vanzari are o intalnire cu superiorul sau. O asemenea intalnire are loc o data la doua-trei zile si rolul ei este de a pune la curent directorul de vanzari cu problemele existente in companie. "De obicei, discutia dureaza intre 30 si 60 de minute. Apoi urmeaza consultarea agendei electronice, de unde preiau si incep sa rezolv sarcinile pe care le-am stabilit cu o seara in urma", precizeaza Ciucasu, care mai adauga ca de doua-trei ori pe saptamana are organizate interviuri de recrutare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO