Profesii

Fundaţia Vodafone: Părinţii din România şi Portugalia susţin cel mai mult ideea ca şcolile să fie responsabile pentru dezvoltarea competenţelor digitale

Fundaţia Vodafone: Părinţii din România şi...

Autor: Cristina Bellu

13.07.2023, 12:40 38

Europa ar trebui să-şi uniformizeze abordarea privind predarea competenţelor digitale pentru o mai bună pregătire a copiilor şi pentru a reduce decalajele regionale, arată un sondaj al Fundaţiei Vodafone, adresat părinţilor din zece ţări europene printre care şi România.

Studiul evidenţiază preocupările legate de calitatea instrumentelor digitale de care beneficiază elevii în şcoli şi necesitatea de a sprijini mai bine profesorii cu îndrumare şi formare.

Astfel, 85% dintre părinţii chestionaţi cred că perspectivele de carieră ale copilului lor depind în mare măsură de competenţele digitale, dar doar trei sferturi (78%) consideră că folosirea instrumentelor digitale precum laptopuri, tablete şi table digitale ar putea ajuta copii să înveţe la şcoală.

Accesul la instrumente digitale în şcoli variază semnificativ între ţările europene: studenţii britanici, olandezi şi portughezi se bucură de cele mai mari rate de acces (87% - 88%), procentul scăzând la aproximativ 70% pentru studenţii maghiari, italieni şi greci.

În total, puţin peste jumătate dintre şcoli oferă predare online şi doar 59% dintre acestea oferă elevilor un dispozitiv pentru a accesa educaţia online de acasă. În Italia şi Portugalia, doar 2 din 5 elevi au acces la educaţia online oferită de şcolile lor.

Aproape trei sferturi dintre părinţi (73%) au declarat că ar sprijini stabilirea unor standarde europene pentru predarea competenţelor digitale, iar 85% au spus, de asemenea, că alfabetizarea digitală ar trebui să fie un obiectiv cheie de învăţare la şcoală. Susţinerea este una puternică în Portugalia, România şi Grecia, dar substanţial mai scăzută în Olanda.

Portugalia şi România sunt ţările care susţin cel mai tare ideea ca şcolile să fie responsabile pentru dezvoltarea competenţelor digitale, sunt concluziile sondajului realizat de Fundaţia Vodafone.

Studiul Fundaţiei Vodafone, efectuat pe 10.000 de respondenţi, părinţi europeni,  a fost lansat în contextul Anului European al Competenţelor, în care se încurajează finanţarea de proiecte de educaţie digitală în Europa, asigurarea de oportunităţi echitabile pentru tineri şi reducerea decalajului de competenţe digitale.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO