Profesii

Business Magazin. Cine este Luminaţa Florea Director People & Culture în cadrul Philip Morris România: Când mă uit la un candidat, motivaţia şi potenţialul sunt pe primul loc, cunoştinţele tehnice perfecte sunt pe urmă

Autor: Ioana Matei

23.04.2023, 17:30 114

Philip Morris International, unul dintre cei mai importanţi jucători din industria tutunului, a intrat în România în 1993, cu activităţi de distribuţie, iar în anul 2000 a deschis şi o fabrică În Otopeni. Aceasta a dobândit un rol central în strategia companiei de tranziţie înspre un viitor fără fum şi a atras investiţii de 600 de milioane de euro în scopul acestei transformări. Cum s-a văzut însă această schimbare în strategia de HR a companiei şi de ce calităţi trebuie să dea dovadă noii angajaţi într-o industrie în schimbare?


„Nu avem săptămână de lucru de patru zile, dar avem săptămâna de lucru de patru zile şi jumătate, adică Short Friday, încă dinainte de pandemie.”


Suntem undeva la 1.250 de angajaţi astăzi, cu o tendinţă de a ajunge peste 1.300 la final de an. Şi totul se datorează faptului că prin ambele divizii, comercială şi de producţie, compania trece printr-un proces de transformare”, a spus Luminiţa Florea, director people & culture în cadrul Philip Morris România, în cadrul celui mai recent eveniment Meet the Employer organizat de BUSINESS Magazin. Ea ocupă acest rol din 2017 şi are o experienţă de aproape 19 ani în domeniul resurselor umane, în domenii variate - de la telecom, la petrol & gaze, farma şi tutun. Philip Morris România este unul dintre cei mai dinamici angajatori de pe piaţa locală şi printre cei mai mari; compania este prezentă pe piaţa locală de aproximativ 30 de ani şi în prezent operează prin două entităţi - Philip Morris Trading, divizia comercială, şi Philip Morris România, divizia de  producţie (fabrica din Otopeni). Luminiţa Florea a subliniat în cadrul videoconferinţei că transformarea în direcţia „unui viitor fără fum”, care presupune concentrarea pe producţia şi comercializarea de produse de tutun încălzite, se reflectă şi în strategia de HR a companiei.

În fabrica de la Otopeni, de pildă, au angajat noi persoane pentru poziţii noi, create odată cu aceste transformări, dar au investit şi în pregătirea angajaţilor cu experienţă. „Fabrica din Otopeni a început transformarea din perspectivă fizică, respectiv construcţia de noi situri în cadrul fabricii şi instalarea de maşini noi, undeva în anul 2017. Au trecut 5 ani de atunci şi deja vorbim de o transformare dramatică din perspectiva felului în care arată fabrica respectivă. Vorbim de 600 de milioane de euro investiţie şi vorbim astăzi de aproape o dublare a numărului de oameni care lucrează în fabrică.” Iniţial, au preluat practic organizaţia pe care o aveau şi au trecut printr-un program de învăţare continuă, astfel încât oamenii pe care îi aveau deja în fabrica din Otopeni să poată să se adapteze la noile tehnologii. În momentul în care investiţiile au crescut, iar România a devenit din ce în ce mai importantă prin prisma activităţii fabricii pentru noua tehnologie, au angajat foarte mulţi noi colegi. „A fost important feedbackul din partea colegilor existenţi, pentru că mare parte din recrutările pe care le facem în zona de fabrică vin prin recomandări.”

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO