Profesii

Business Magazin. Cum a ajuns Irina Pencea să fie general manager la eMag România

Irina Pencea, general manager, eMAG România: „Cerd că e important să le oferi oamenilor o direcţie, o viziune şi o destinaţie, precum şi instrumente concrete pentru a ajunge în acel punct, dar şi să le imprimi un ritm. Energia personală a liderului este ce dictează ritmul de dezvoltare al companiei.”

Autor: Andra Stroe

14.01.2024, 17:31 283

La nici un an de la sosirea în echipa eMAG, Irina Pencea a făcut rapid switch între rolul de CMO şi cel de CEO, preluând cârma liderului pieţei locale de e-commerce, condus la nivel de grup de Tudor Manea. Care crede ea că este rolul unui lider într-un business cu valenţe antreprenoriale şi cum se reflectă principiile sailingului – una dintre marile sale pasiuni – în viziunea ei de leadership?

„Prima şi cea mai mare provocare cu care m-am confruntat când am preluat acest rol a fost, în primul rând, complexitatea businessului. Este un business cu foarte multe părţi care se mişcă în acelaşi timp. Şi asta cred că a fost cel mai provocator lucru pe de-o parte. Pe de altă parte, ce a făcut ca procesul să fie un pic mai uşor a fost faptul că am ajuns într-o echipă care funcţionează deja. Există oameni care au mulţi ani în spate în eMAG, dar şi nişte procese şi sisteme care funcţionează deja destul de bine, aşa că rolul meu a fost cumva să aduc mai multe din perspectiva clientului în poveste”, spune Irina Pencea, numită în primăvara acestui an la cârma operaţiunilor locale ale eMAG, parte a grupului Dante International, business cu venituri de peste 7 miliarde de lei anul trecut la nivel local, potrivit datelor publice disponibile. 

Ea spune că, la câteva luni de la preluarea mandatului, „deja vedem că oamenii cumpără mai mult din online, se simte că, de asemenea, cumpără şi mai des, îşi pun mai multe produse în coş, sunt şi mai mulţi oameni care cumpără astfel şi se întâlnesc mai des cu eMAG zi de zi. Deci asta e cumva una dintre primele realizări pe care le-am avut de când am venit aici”. Creşterea interesului pentru shoppingul online s-a reflectat, de altfel, şi în vânzările de Black Friday ale companiei, eveniment care a atins, în cadrul ediţiei de anul acesta, cel mai mare număr de clienţi: 600.000, cu aproape 50.000 mai mulţi decât anul trecut, înregistrând vânzări cu 87 de milioane de lei mai mari faţă de ediţia  precedentă, valoarea celor 818.000 de produse vândute de un număr de 11.600 de comercianţi atingând 731 de milioane de lei.

Nişte strategii concrete cu care Irina Pencea a venit la masă odată cu preluarea mandatului? „E mai puţin despre mine, per se. Cum ziceam, e perspectiva clientului. Ce mi-am dorit să se întâmple şi cu ajutorul meu, este să vedem mai perspectiva clientului. Pentru noi, clientul este una dintre valorile pe care le avem, şi asta se manifestă în multe forme, de la satisfacţia acestora atunci când iau un produs, până la a intui ceea ce-şi doresc şi a le facilita acest lucru. Un exemplu este partea de shop-in-shop, pe care am lansat-o acum, şi care a venit tocmai pentru că oamenii ştiau de principiu că eMAG vinde multe produse, însă nu ajungeau neapărat să se gândească că, atunci când caută un magazin de pantofi sau de cosmetice, se duc efectiv ca la un magazin.” Potrivit ei, eMAG este o colecţie de magazine în esenţă, cu o gamă de 71 de milioane de produse. „Şi poţi să le oferi oamenilor o căutare mult mai facilă decât să-i trimiţi până în oraş să-şi găsească produsul pe care îl vor. Acesta e un exemplu concret de proiect pe care l-am dezvoltat împreună cu echipa. Alte exemple ţin de cum aducem mai multe produse relevante în faţa oamenilor.”

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO