Profesii

Business Magazin. Cât costă o vacanţă cu colegii? Roxana Ilinca, General Manager, TMC Group: Cel mai scump teambuilding pe care l-am organizat a fost o croazieră în Grecia pentru 30 de angajaţi din echipa de vânzări a unei companii: 30 de persoane, 5 zile cu un cost de 100.000 de euro

Business Magazin. Cât costă o vacanţă cu colegii?...

Autor: Andra Stroe

12.02.2023, 17:31 724

În paralel cu schimbările majore prin care companiile au trecut în anii pandemici, dintre care poate cea mai evidentă este adoptarea muncii remote, o altă zonă care a suferit transformări este cea a consolidării echipelor. După o pauză adusă de pandemie, în care teambuildingurile au fost înlocuite de întâlniri pe Zoom, companiile au început să organizeze din nou activităţi de această natură. Ce bugete alocă şi care sunt cele mai extravagante destinaţii alese de organizaţiile locale?

„Cel mai scump teambuilding pe care l-am organizat a fost o croazieră în Grecia pentru 30 de angajaţi din echipa de vânzări a unei companii: 30 de persoane, 5 zile, cu un cost de 100.000 de euro. Iar cel mai dinamic teambuilding a avut loc într-o zonă cu tradiţie în Italia pentru producerea uleiului de masline, pe drumul uleiului de măsline, unde participanţii au cules măsline şi au învăţat timp de trei zile diverse tehnici de presare a uleiului”, povesteşte Roxana Ilinca, General Manager, TMC Group, o companie cu acţionariat 100% românesc, care oferă servicii integrate de organizare de evenimente corporate şi călătorii de business personalizate, cu peste 1.300 de evenimente organizate la activ.

De-a lungul celor 15 ani de activitate, compania a organizat teambuildinguri în destinaţii precum: România, Grecia, Austria, Croaţia, Franţa, Italia, Dubai şi Spania. În România, TMC Group organizează teambuildinguri în zona montană, pe litoral, Deltă sau în castele cu tradiţie, iar ca activităţi, ateliere de turtă dulce sau Kürtőskalács, printre altele. Numărul mediu de zile în ţară este de două zile, iar extern, 3 nopţi/4 zile.

Deşi extern Bulgaria şi Grecia sunt cele mai căutate destinaţii, alte opţiuni alese de companii pentru teambuildingurile în afara ţării sunt zonele viticole din Italia, în Toscana şi Valpolicella. Franţa se află, de asemenea, la mare căutare, cu degustări de şampanie la cramele cu tradiţie din regiunea Champagne, includiv în Reims, cu faimoasele crame Moët Chandon, iar pentru vinuri atracţiile principale sunt reprezentate de Bordeaux, Bourgogne, Valea Ronului (Chateauneuf- Du- Pape). Potrivit antreprenoarei, costul unui astfel de teambuilding pentru 30-50 de persoane, timp de trei nopţi, cu degustările, cazări, bilete de avion şi experienţe incluse costă, în medie, 350 de euro/persoană. În România, pe de altă parte, un teambuilding cu 50 de angajaţi, cazare şi experienţe, activităţi şi toate mesele incluse începe de la 100 de euro/persoană, dar în medie, pe plan local, pentru 2 nopţi de cazare pentru 50 de angajaţi se alocă un buget pentru teambuilding de la 10.000 de euro în funcţie de tipul serviciilor oferite, dinamica şi perioada solicitată. Destinaţiile locale sunt dintre cele mai variate. „Un plus important este că noi, prin experienţa celor peste 15 ani în domeniu a echipei, cunoaştem foarte bine locurile din ţară. Facem site inspection periodic pentru a vedea ce s-a îmbunătăţit la fiecare locaţie sau inspectăm locaţii noi. Este important să îi prezinţi clientului de la început avantajele şi dezavantajele fiecărei locaţii. Dacă evenimentele sunt internaţionale, în prima etapă lucrăm cu partenerii noştri locali din ţara respectivă şi apoi realizăm un site inspection în locaţiile rămase pe short list pentru a prezenta clientului exact plusurile şi minusurile fiecărei locaţii inspectate.”

 

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO