Profesii

Angajatorii nu mai pot "spiona" email-ul

23.06.2003, 00:00 10



Angajatorii din Marea Britanie vor fi nevoiti sa informeze angajatii in avans daca vor sa le monitorizeze email-urile, convorbirile telefonice si accesarea pe Internet.



Trade Union Congress, organizatia nationala britanica ce se ocupa cu drepturile fortei de munca, a emis un cod de legi, potrivit caruia angajatii trebuie sa fie informati cu privire la motivul pentru care se face monitorizarea, iar angajatorii sunt obligati sa faca, in primul rand, un sondaj de opinie in randul personalului pentru a se asigura daca este necesara intervenirea in email-urile si discutiile particulare.



Doar in cazuri foarte rare, de exemplu, suspectarea de practici criminale, este justificata o astfel de monitorizare, potrivit noului cod de legi.



Angajatorii trebuie sa se asigure ca nu incalca prevederile legii nr.8 din Conventia europeana pentru drepturile omului, cu privire la dreptul la intimitate, iar orice monitorizare trebuie facuta cu stiinta angajatilor.



"Unele locuri de munca par un soi de «Big Brother», insa fara premii. Muncitorii au dreptul la intimitate si trebuie sa fie constienti de aceste drepturi pentru a si le sustine. Personalul, uniunile si angajatorii trebuie sa gaseasca o solutie care sa balanseze nevoile de serviciu cu cele private", Brendan Barber, secretar general al TUC.



Un sondaj efectuat de revista KLegal and Personnel Today, efectuat anul trecut, a stabilit faptul ca 20% dintre firme obisnuiesc sa faca o monitorizare zilnica a email-urilor si a convorbirilor telefonice, unele dintre ele incalcand legea, prin tainuirea acestei actiuni fata de angajati.



De altfel, numarul cazurilor in care angajatii folosesc serviciile de posta electronica si Internet in interes personal de la locul de munca este in crestere. Reprezentantii mai multor companii britanice spun ca Internetul si e-mailul cauzeaza in prezent mai multe probleme disciplinare decat orice altceva. "Infractiunile electronice" cu cea mai mare frecventa sunt: folosirea excesiva a internetului sau e-mailului in interes personal; trimiterea de e-mailuri pornografice; accesarea websiturilor pornografice. Angajatii au aproape de zece ori mai multe sanse sa fie concediati pentru trimiterea de e-mailuri pornografice decat pentru trimiterea unui e-mail care ar putea afecta intr-un mod negativ reputatia companiei.



 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO