Profesii

9 lucruri pe care le fac oamenii de succes în prima săptămână la un loc nou de muncă

9 lucruri pe care le fac oamenii de succes în prima...

Autor: Octavian Calei

01.09.2013, 13:26 7539

Schimbarea unui loc de muncă produce un disconfort şi un stres deosebit în primele zile, o senzaţie asemănătoare unei vizite solitare într-o ţară străină, scrie Business Insider.

„Primele trei luni la un loc de muncă nou sunt o extensie a procesului de recrutare. Din prima zi, trebuie să intri în joc”, a declarat Amanda Augustine, o expertă în domeniul resurselor umane.

Augustine a detaliat cum se poate trece cu succes de primele zile de la un loc de muncă nou.

1. Prezentaţi-vă tuturor celor din jur

Luaţi iniţiativa să cunoaşteţi oamenii. Salutaţi-i pe cei din lift, din bucătărie sau la baie. În compania respectivă, s-ar putea ca oamenii să nu aibe timp să vină la tine. Va fi benefic pentru colegi să ştie că ai pornit bine din moment ce munca ta este în legătură cu a lor.

2. Împrieteniţi-vă cu un coleg cu experienţă

„Companiile au propriul limbaj. Caută pe cineva care te poate ajuta să decodezi acronimele şi să înţelegi politica de birou”, sfătuieşte specialista. În plus, veţi avea nevoie de cineva care să vă ajute cu lucruri mărunte. Nu puteţi să vă întrebaţi şeful unde se găsesc pixurile.

3. Aflaţi care sunt aşteptările şefului sau ale angajaţilor

La prima întâlnire, stabiliţi care sunt aşteptările în prima săptămână, în prima lună şi în următoarele trei luni. Dacă sunteţi într-o poziţie de conducere, este important să vă stabiliţi ţintele cu cei care vă raportează direct.

4. Uitaţi-vă cu atenţie în jur

Este foarte important să descoperiţi regulile nescrise, cele care atunci când sunt încălcate, oamenii devin iritaţi: cine spală vasele, care sunt rafturile comune, cine depozitează şi ce în frigidere, cum se face cafeaua, etc.

5. Începe să demonstrezi că eşti persoana pe care ai prezentat-o la interviu

Dacă aţi spus la interviu că sunteţi o persoană care se descurcă cu cifrele, începeţi imediat să studiaţi datele companiei. Ţineţi o evidenţă a realizărilor, a contribuţiilor majore şi a feedback-ului pozitiv. Aceste informaţii vă vor fi de folos mai târziu, atunci când veţi avea de stabilit obiective pe viitor sau când vă veţi negocia salariul.

6. Propuneţi-vă să vă faceţi obiceiuri bune

În mod special, atunci când multă informaţie trebuie asimilată, crearea unor obiceiuri bune şi buna organizare de la început vă vor face viaţa mai uşoară. De asemenea, primele zile muncă sunt o bună oportunitate de a renunţa la obiceiurile rele. De exemplu, dacă la vechiul loc de muncă aveaţi probleme cu administrarea timpului, profitaţi de prima săptămână pentru a vă planifica modul în care vă veţi consuma timpul în fiecare zi şi puneţi planul în practică.

7. Actualizaţi-vă informaţiile de pe reţelele sociale

Este important să vă actualizaţi locul de muncă pe profilele sociale şi să începeţi să vă conectaţi cu noii colegi din companie. Pe măsură ce întâlniţi noi persoane, cimentaţi-vă relaţia adăugându-i pe profilul de LinkedIn sau Twitter. Specialiştii spun să identificăm platforma care este cea mai relevantă. Facebook, de exemplu, este o platformă mai personală, aşa că fiţi discreţi.

8. Păstraţi legătura cu vechii colegi

În prima săptămână este indicat să vă reconectaţi cu vechii colegi pe LinkedIn şi să le cereţi recomandări. Cel mai bun moment pentru a primi recomandări este atunci când nu căutaţi un loc de muncă.

9. Studiaţi împrejurimile companiei

Descoperiţi de unde vă puteţi lua un sandviş, unde puteţi merge la o cafea, unde se poate lua masa de prânz sau de unde să vă cumpăraţi o aspirină atunci când aveţi nevoie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO