Prima pagina

Samsung: trebuie sa crestem in tari precum Romania

26.08.2008, 19:50 20

Compania sud-coreeana Samsung Electronics, cel mai mare producator global de televizoare cu ecran plat, planuieste campanii intense in tari precum Romania, Rusia, India, Brazilia, Africa de Sud si Vietnam, unde are ca scop extinderea vanzarilor in orasele mici si medii, relateaza Financial Times.
Compania are in vedere o ofensiva pe piata romaneasca si alte piete emergente, pentru a contracara efectele incetinirii economiei globale si oferta excesiva de televizoare cu ecran plat care se estimeaza ca va determina o scadere puternica a preturilor.
"Strategia adoptata de Samsung Electronics Romania pentru pietele din Romania si Bulgaria este conforma celei globale. Vorbim aici de pozitionare, comunicare si marketing, dar si de strategia de vanzari", au spus pentru ZF oficialii Samsung Romania, fara a adauga alte detalii.
Park Jong-woo, presedintele diviziei digital media din cadrul Samsung, estimeaza ca pretul televizoarelor cu ecran plat va scadea cu circa 30% din cauza supra-ofertei de pe piata, ceea ce va face finalul de an unul dificil pentru companie, scrie FT.
"In a doua jumatate a anului se anunta un climat de business dificil, atat pe piata locala, cat si pe plan international", a afirmat Park.
"Pentru a ne mentine marja de profit, ar trebui sa crestem vanzarile de produse premium prin diferentierea noastra pe piata si prin intensificarea activitatilor de pe pietele emergente decat sa ne focalizam atentia pe pietele din tarile dezvoltate."
Conducerea firmei Samsung spera ca vanzarile aflate in crestere pe pietele emergente sa ajute la depasirea problemelor cauzate de incetinirea cererii provenite din tarile cu economii dezvoltate in pofida faptului ca vanzarile din Statele Unite s-au dublat, ajungand la 1,86 mil. unitati in prima jumatate a anului. Compania detine 40% din piata americana, aproape dublu fata de cota Sony, de circa 23%, conform companiei de analiza a pietei NPD.
Park a declarat ca peste 70% din gospodariile americane au inlocuit televizoarele clasice, cu tub catodic, cu televizoare cu ecran plat in ultimii ani si se asteapta ca acest procent sa creasca substantial in anul urmator.
"Desi economia Statelor Unite a incetinit, am inregistrat o crestere solida acolo", a spus Park. "Insa scaderea preturilor devine din ce in ce mai grava din cauza competitiei solide, facand dificila asigurarea profitului."
Park isi pune sperantele in cresterea vanzarilor in tarile care sunt in plin proces de dezvoltare, unde numai 20% din case detin televizoare cu ecran plat, Samsung planuieste lansarea unor produse cu un design adaptat la gusturile locale.
Park a sustinut faptul ca Samsung va dezvolta si simplifica functiile televizoarelor pentru a permite produselor digitale complexe sa fie utilizate mult mai usor.
"Este dificil sa devii lider, dar este si mai dificil sa-ti mentii pozitia", a declarat Park.
In Romania, Samsung a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 180 mil. euro si a planificat pentru acest an un business de 200 mil. euro.
Compania si-a majorat estimarile privind vanzarile de televizoare LCD pe piata locala de la 300.000 de unitati la aproape 500.000 de unitati.
Din totalul televizoarelor vandute de Samsung Romania anul trecut, cele cu ecran LCD si plasmele au totalizat 66%, iar televizoarele SlimFlit (televizoare cu monitoare CRT de dimensiuni reduse) au reprezentat 33% din vanzari.
In Romania, compania lucreaza cu trei distribuitori: HAT Group (telefoane mobile), Deck Computers (produse IT) si Genco Trade (electronice si electrocasnice).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO