Prima pagina

Pringles s-a intors, dar nu mai e singur

13.11.2003, 00:00 745

In urma cu cinci ani, Procter & Gamble venea pe piata cu un produs nou, chips marca Pringles la cutie. Dupa numai doi ani, compania americana retragea produsul de pe piata, iar acum acelasi produs a revenit. Daca in urma cu cinci ani inamicul public numarul unu al produsului nou lansat era puterea de cumparare si consumul mic de chips pe cap de locuitori, intre timp a mai aparut un factor cel putin la fel de important: concurenta, reprezentata de Chio. De aceasta data, Pringles nu mai este adus direct de P&G, ci de catre distribuitorul unic al companiei pe piata romaneasca, Interbrands. "Momentul lansarii lui atunci a fost prost, pentru ca piata nu era pregatita," a declarat Ioana Pielescu, trade marketing coordinator la Interbrands. "Nu a fost vorba de o greseala de marketing la momentul acela, pur si simplu momentul ales nu a fost potrivit. Dar experienta de atunci a fost buna, s-au invatat lucruri care trebui sau care nu trebuie facute," a adaugat ea, fara a mentiona care sunt aceste lucruri.Lansarea oficiala a Pringles va avea loc la inceputul saptamanii viitoare, insa reprezentanta Interbrands nu a dorit sa precizeze detalii legate de estimarile privind vanzarile. Lansarea si sustinerea produsului va fi realizata impreuna de catre cele doua companii."L-am readus acum pentru ca acum credem ca este un moment mai bun," a mai spus Pielescu.Intamplator sau nu, cu aproximativ o luna in urma, Intersnack Romania, producatorul de chips sub marca Chio, a lansat pe piata un produs similar, cel putin din punct de vedere al ambalajului. Cutia de carton prezinta avantajul ca mentine produsul intact si ca odata desfacuta, poate fi reacoperita, iar produsele isi pot pastra gustul, conform reprezentantilor industriei."Am avut intotdeauna produsul in portofoliul international. Deocamdata dorim sa testam piata, sa vedem cum este acceptat, iar in functie de cum va fi acceptat, il vom extinde," a spus Cristian Rey, director general Intersnack Romania."Noi investim in brandul Chio, nu in mod special in acest produs," a mai spus el.Nici unul dintre cele doua produse nu seamana cu celelalte existente in acest moment pe piata, care sunt fabricate din cartof prajit. Acestea sunt produse din faina de cartof, iar pretul lor este mult mai mare decat al chips-ului clasic.Tocmai de aceea cele doua produse nu se gasesc in magazinele mici, ci in marile supermarketuri si hipermarketuri. Iar daca Chio se fabrica in Germania, Pringles se fabrica in Belgia. P&G Romania are un centru de productie a detergentilor la Timisoara, iar anul trecut a avut o cifra de afaceri de peste 112 milioane de dolari.La randul sau, Intersnack a avut o cifra de afaceri de aproximativ 10 milioane de euro, cu 10% mai mult fata de 2001. Compania a investit aproximativ 3,5 milioane de euro intr-o fabrica de chips-uri, la Brasov.
claudia.covaci@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO