Prima pagina

Piata studiilor de cercetare a ajuns la 12 mil. euro

23.02.2005, 00:00 20

Vanzarile de cercetari de piata si de brand vor fi una dintre cele mai dinamice piete din Romania in urmatorii ani, in contextul in care accentuarea concurentei va determina companiile mari sa comande tot mai multe studii.



Estimata la circa 12 milioane de euro anul trecut, piata va creste cu peste 20-30% pe an, urmand sa ajunga pana la 30-40 de milioane de euro in patru-cinci ani, au spus reprezentantii companiei britanice Millward Brown, una dintre cele mai mari firme de cercetare de piata din lume.



Millward Brown, care are clienti companii precum Unilever, Coca-Cola, SAB Miller, Danone sau Kraft Foods, a facut primul pas pentru intrarea e piata romaneasca, prin incheierea unui parteneriat cu compania locala Daedalus Consulting.



"Romania are o piata in plina dezvoltare in ceea ce priveste cercetarile facute de companii pentru evaluarea strategiei de branding. Firmele locale au depasit pasii initiali in cercetarea de piata si Romania se afla la circa o treime din drum in privinta dezvoltarii marcilor. Este o perioada in care foarte multe marci noi intra pe piata, iar cele vechi se consolideaza", a declarat Tamas Gezci, directorul adjunct pentru Europa al companiei Millward Brown.



Prin acest parteneriat Daedalus Consulting va oferi in exclusivitate pe piata autohtona servicii ale Millward Brown.



Millward Brown, parte a grupului Kantar, se afla intre primele zece companii de cercetare de piata din lume. Kantar este la randul sau divizia de informare, analiza si consultanta a gigantului mondial din domeniul advertisingului si marketingului WPP. Millward are o cifra de afaceri la nivel mondial de peste 500 de milioane de dolari.



"Parteneriatul cu Millward Brown permite lansarea in Romania a unor produse standard din zona strategiei de brand si a impactului pe care il are o anumita marca. Daedalus Consulting va putea utiliza infrastructura Millward pentru a servi mai bine clientii", a precizat directorul general al Daedalus Consulting, Daniel Enescu.



El a spus ca si alte companii de renume international din domeniul cercetarii de piata sunt interesate sa intre pe piata romaneasca in perioada urmatoare.



Potrivit conducerii Daedalus, piata romaneasca a sondajelor si studiilor de piata s-a ridicat anul trecut la 12 milioane de euro, de patru ori mai putin decat Ungaria. Rata de crestere pentru perioada urmatoare este estimata la 20-30% pe an.



Principalele companii de cercetare de piata din Romania sunt GfK, Mercury si Synovate, in timp ce Daedalus Consulting este principala firma de profil cu capital integral romanesc.



Daedalus Consulting si-a bugetat pentru acest an o crestere cu 50% a cifrei de afaceri, pana la 1,9 milioane de euro.



In baza acestui acord, Daedalus va lansa o serie de instrumente de cercetare noi, promovate de Millward la nivel international, printre care o metodologie de cuantificare a valorii marcilor, un produs de urmarire a evolutiei brandului si unul de pre-testare a spoturilor publicitare audio si video.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO