Prima pagina

Noile mall-uri si hipermarket-uri au fost luate cu asalt

02.11.2004, 00:00 20

Peste doua sute de mii de vizitatori in Plaza Romania si parcare plina pana la refuz la primul hypermarket Carrefour de la Brasov. Nu este o vorba de o imagine din perioada de Craciun sau de Paste, ci de ceea ce se intampla la sfarsitul saptamanii trecute in centrele comerciale deschise recent.
"Au fost 80.000 de vizitatori pe zi, deci peste cele trei zile de weekend au fost 240.000 de vizitatori. Ne-am asteptat la un numar mare de vizitatori", spun reprezentantii Anchor Grup, compania care a investit 55 de milioane de euro pentru deschiderea la sfarsitul saptamanii trecute a celui mai mare complex comercial de tip mall de pe piata, Plaza Romania. Pentru comparatie, celalalt complex comercial pe care il opereaza Anchor Grup, Bucuresti Mall este vizitat zilnic, potrivit oficialilor, de aproape 40.000 de persoane.
Insa deschiderea Plaza Romania nu a afectat traficul din Bucuresti Mall, complexul comercial fiind "ca de obicei, plin", potrivit reprezentantilor Anchor Grup.
In aria principala de cuprindere a Plaza Romania, centru comercial cu o suprafata de peste 100.000 de metri patrati, sunt situate cartiere care insumeaza peste 500.000 de locuitori, reprezentand 25% din populatia Bucurestiului. Bucuresti Mall are o suprafata de peste 50.000 de metri patrati.
Daca estimarile Anchor Grup au fost apropiate de realitate, nu acelasi lucru se poate spune despre primul hypermarket deschis de francezii de la Carrefour in provincie in urma unei investitii de 20 de milioane de euro.
"Ne asteptam la un numar mare de clienti si la vanzari ridicate, insa rezultatele au depasit cu mult asteptarile noastre. Practic, in nici una din zilele de cand s-a deschis (21 octombrie - n. red) hypermarketul nu s-a inchis cand trebuia, fiind nevoie de prelungirea programului de functionare", spune Andreea Mihai, director de marketing al Carrefour Romania. In plus, adauga Andreea Mihai, parcarea de 1.300 de locuri a centrului comercial este in permanenta ocupata.
Televizoarele, bananele si in general produsele alimentare sunt, potrivit reprezentantilor Carrefour, cele mai bine vandute produse de pana acum in cadrul hypermarketului din Brasov.
Chiriasii celor doua centre comerciale spun la randul lor ca numarul mare de clienti le-a adus vanzari importante. "Numarul mare de vizitatori a insemnat un numar mai mare de personal decat planificasem", apreciaza Dan Ostahie, presedintele grupului Altex, care detine un magazin Altex in cadrul galeriilor comerciale de la Carrefour Brasov si un magazin Media Galaxy in cadrul Plaza Romania.
In urma cu o saptamana, si grupul german Metro a deschis un magazin cash & carry la Brasov, situat in apropierea hypermarketului Carrefour, in urma unei investitii de 15 milioane de euro.
Chiar daca nu este vorba de un concurent direct, avand in vedere ca magazinele cash & carry sunt dedicate clientilor profesionsti, grupul german a optat pentru un program non-stop al magazinului proaspat deschis pana in perioada de Craciun, mai ales ca ultimele doua luni ale anului reprezinta si perioada cu vanzarile cele mai mari. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO