Prima pagina

Mol: vom face noi achizitii daca se vor ivi oportunitati

03.02.2005, 00:00 17

Grupul petrolier ungar MOL si-a stabilit ca tinta pe termen mediu in Romania obtinerea unei cote de piata de 15%, planurile companiei fiind de a creste atat ca marime a retelei, cat si din punctul de vedere al volumului de vanzari.
Grupul ungar detine in prezent o cota de piata de 6% si va ajunge la sfarsitul acestui an la 12%, dupa achizitia tuturor benzinariilor Shell.
"In functie de oportunitati, vom mai prelua sau construi si alte benzinarii, astfel incat sa ne atingem obiectivul propus, o cota de piata de 15%", a declarat pentru ZF Transilvania, Robak Karoly, directorul executiv MOL Romania.
La sfarsitul lunii noiembrie, grupul ungar a semnat un contract in valoare de peste 54 de milioane de euro pentru preluarea Shell Romania, acest lucru aducand 59 de benzinarii in reteaua MOL. Anterior Mol a mai achizitionat 22 de benzinarii Shell.
"Dupa ce vom obtine toate aprobarile necesare privind preluarea intregii retele de benzinarii Shell achizitionate la sfarsitul lui 2004, in cel mult sase luni, vom redecora toate aceste statii ca unitati MOL", a mai spus Robak Karoly.
El a adaugat ca, dupa ce Consiliul Concurentei va aviza tranzactia, MOL va ajunge la 130 de unitati in intreaga tara.
Reprezentantii companiei spun ca anul trecut a fost cel mai benefic de la inceputul prezentei in Romania.
"Am reusit sa crestem numarul de statii cu 50% fata de 2003, in timp ce vanzarile de carburanti si cele din magazine au crescut cu 80%", a mai spus Robak. Tot anul trecut firma a construit trei noi statii la Focsani, Medias si Reghin si a schimbat identitatea de marca pentru primele 22 de benzinarii achizitionate de la Shell.
"Noile semne de liberalizare a pietei sunt incurajatoare, si speram ca din 2005 industria petroliera din Romania va putea sa se alinieze la standardele europene", considera Robak.
MOL Romania Petroleum Products este o filiala a grupului MOL, unul dintre liderii din Europa Centrala si Est care, impreuna cu partenerul sau strategic croat din domeniul petrolului si gazelor, compania INA, detine peste 1.000 de benzinarii in 11 tari.
Societatea romaneasca, infiintata in 1995 la Cluj, are aproximativ 1.000 de angajati si a inregistrat in 2003 o cifra de afaceri de 150 milioane de euro, dar a incheiat pe pierderi.
Inceputul lui 2005 arata un peisaj al pietei de retail romanesti cu OMV in postura de lider, avand 750 de statii si doua branduri - din care unul Petrom, urmat de LUKOil cu o retea de peste 230 de statii si Rompetrol cu peste 200 de statii. Pe locurile urmatoare se situeaza MOL - 130 de statii, Agip - 21 de statii, respectiv proprietarii particulari de benzinarii cu circa de 800 de statii.
Insa, rearanjarea afacerilor cu benzina in piata nu este finala, aproape toti jucatorii importanti de pe piata anuntand planuri de extindere. Analistii apreciaza ca in urmatorii ani benzinarii particulari aproape vor disparea de pe piata pentru ca nu se vor putea alinia standardelor de calitate.
transilvania@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO