Prima pagina

Ministerul Comunicatiilor rupe contractul "112" cu canadienii

27.02.2003, 00:00 22

Momentul in care romanii aflati in pericol vor putea, ca in filmele americane, sa formeze un numar de trei cifre pe telefon pentru ca politia, pompierii sau Salvarea sa vina in ajutor in cateva minute se amana.
Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei (MCTI) a anuntat ieri ca va rezilia contractul incheiat cu consortiul canadian Romanian Public Safety care isi luase, in toamna lui 2001,  obligatia sa realizeze in Romania sistemul national unic de apeluri de urgenta 112. Cauza: nerespectarea obligatiilor asumate de canadieni, conform unui comunicat al MCTI.
Intr-o scrisoare transmisa consortiului in luna iulie a anului trecut, MCTI  a cerut ca dispeceratele de urgenta pentru Bucuresti si Valea Prahovei sa fie puse in functiune pana la sfarsitul lui 2002, lucru care nu s-a intamplat.
Ministrul Dan Nica va propune in sedinta de guvern de astazi "un set de masuri" care sa asigure, in regim de urgenta, punerea in functiune a sistemului national unic de apeluri de urgenta 112, pana in iunie 2002, pentru Bucuresti, Valea Prahovei si litoral.
Consortiul Romanian Public Safety este condus de firma canadiana Positron care a  creat astfel de sisteme de urgenta in orase si comunitati din America de Nord si de Sud  din Asia si Africa.
Romanian Public Safety Inc. a fost singura companie care a depus oferta pentru sistemul 112 si, in negocierile cu statul roman, s-a angajat sa gaseasca si sa investeasca 42,5 milioane dolari si sa asigure tehnologia de varf, echipamentele si calificarea personalului din Romania necesare functionarii sistemului.
Operatorul acestui sistem ar urma sa fie Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS). Acest aspect a creat anumite controverse; pentru identificarea locului in care se gaseste cel care cere ajutor si totodata pentru a se evita abuzurile in chemarea salvatorilor, inainte de punerea in functiune a sistemului toate companiile de telefonie din Romania vor transmite catre STS datele de baze (nume, numar de telefon si adresa abonatilor). Lucru  care a starnit comentarii, dar Ministerul Comunicatiilor a explicat la vremea respectiva ca acesta este modelul european de functionare a serviciului de urgenta si a dat asigurari ca bazele de date nu vor fi folosite abuziv de STS.
Sistemul ar fi urmat sa intre dupa cativa ani in proprietatea deplina a statului roman, iar canadienii sa-si recupereze investitia printr-un tarif platit de operatorii telecom din Romania.
Apelarea numarului de urgenta  de catre utilizatori  ar fi urmat sa fie gratuita. Sistemul este gandit  sa functioneze prin crearea  unor dispecerate de urgenta care sa receptioneze si sa prelucreze unitar apelurile de ajutor fie ca este vorba de cele adresate politiei, pompierilor, ambulantei. victor@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO