Prima pagina

Metro: Ne-am extins destul, acum consolidam afacerea

01.11.2005, 19:42 31

Grupul german Metro, cel mai mare jucator din comertul romanesc, cu o cifra de afaceri de peste un miliard de euro, a intrat in faza de consolidare, dupa ce a ajuns la 23 de magazine. Compania va investi in urmatorii 3-4 ani intre 50 si 100 de milioane de euro pentru a moderniza magazinele deja deschise.

"Investitia medie implicata de modernizarea unui magazin variaza intre 2,5 si 5 milioane de euro in functie de dimensiunea acestuia. La nivelul urmatorilor 3-4 ani vom moderniza peste 20 de magazine, ceea ce va implica atat modificari exterioare, cat si in interior", a declarat Bert van der Velde, noul director general al Metro Cash & Carry Romania Srl.

Metro opereaza in prezent 23 de magazine cash & carry care acopera principalele orase din tara.

"Am ajuns la un nivel de reprezentare foarte bun in tara, avand si cate doua magazine in orase precum Constanta, Timisoara sau Brasov. Pentru moment, acest nivel este satisfacator, insa vom fi atenti la orice oportunitate va aparea", a mai spus Van der Velde.

O astfel de oportunitate este reprezentata de magazinul Metro Cash & Carry ce urmeaza a fi deschis pana la sfarsitul acestui an in zona Baneasa. Magazinul reprezinta de fapt o relocare a activitatilor comerciale desfasurate pana acum in cadrul celui de la Otopeni, primul magazin din Romania deschis de grupul german in urma cu 9 ani.

"Avem patru magazine in Bucuresti. Este de ajuns la acest moment pentru o acoperire a Capitalei", a mai spus Van der Velde.

Strategia pentru piata locala a diviziei de cash & carry a grupului german vizeaza, potrivit directorului general al companiei, concentrarea pe dezvoltarea serviciilor si cresterea rentabilitatii.

"Ne aflam in faza de consolidare a activitatii pe piata romaneasca. Avem avantajul ca suntem primii care am sesizat potentialul pietei romanesti si am avut si curajul de a investi in Romania", spune olandezul care anterior a lucrat in tari precum Thailanda, Statele Unite, Anglia sau Cehia si Slovacia.

Van der Velde a venit in Romania in toamna anului 2001, dupa ce a lucrat timp de mai bine de patru ani pentru un alt comerciant international, grupul Ahold.

"Venirea in Romania a reprezentat si intrarea mea in cadrul grupului Metro", explica Van der Velde.

Din primavara acestui an olandezul a devenit director general al Metro Cash & Carry Romania, dupa ce fostul director general, romanul Dusan Wilms, a fost promovat in cadrul organigramei grupului german.

Dusan Wilms fusese cel care condusese Metro Cash & Carry Romania inca din anul 1998, grupul german crescandu-si puternic ritmul de expansiune si implicit afacerile.

De la inceputul acestui an, Wilms devenise si director general regional pentru Metro in Europa de Sud-Est, pentru ca la jumatatea anului sa fie numit responsabil pentru expansiune internationala in cadrul Real, divizia de hypermarketuri din cadrul grupului.

"Activitatea Metro in Romania s-a suprapus peste perioade cat se poate de diferite din punctul de vedere al evolutiei economice. Cand am intrat pe piata, mediul economic nu era foarte favorabil si de aceea am abordat un stil prudent de extindere. Dupa 2000 ritmul expansiunii s-a accentuat si s-a dovedit ca am mizat pe o carte castigatoare, mai ales ca Romania va intra in urmatorii ani in UE. Daca ar fi sa schimb ceva acum as fi mizat pe o extindere si mai sustinuta, chiar si in anii in care economia romaneasca nu mergea foarte bine, insa orice companie trebuie sa fie atenta la investitii", adauga Van der Velde.

Pe langa reteaua de magazine cash & carry Metro, grupul german este prezent in Romania si cu reteaua de magazine de bricolaj Praktiker, care a realizat la nivelul anului trecut o cifra de afaceri de peste 61 mil. euro. In plus, de anul viitor isi va face aparitia oficiala pe piata si reteaua de hypermarketuri Real, primul magazin fiind programat a fi deschis in orasul Timisoara. Astfel, spre deosebire de diviziile cash & carry si bricolaj, care au intrat pe piata prin magazine situate in Bucuresti sau in imediata apropiere, reprezentantii grupului german incearca o noua abordare avand in vedere ca deja Capitala este acoperita de cinci hypermarketuri operate de grupuri franceze - Carrefour (trei magazine si inca unul in constructie) si Cora (doua magazine).

Pe segmentul de magazine de tip cash & carry singurul concurent al Metro este tot o retea germana, Selgros, care detine 11 magazine.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO