Prima pagina

Mega Image: Avem finantare, cautam locatii in Bucuresti

01.11.2004, 00:00 37

Focus pe Bucuresti, introducerea unui brand special de magazin pentru supermarketurile cu o suprafata de mai putin de 600 de metri patrati si accent pus pe produsele proaspete. Acestea sunt noile coordonate ale strategiei grupului belgian Delhazie pentru reteaua de supermarketuri Mega Image, dupa ce a achizitionat suta la suta  din actiunile companiei.
"Intrarea Delhaize ca actionar la Mega Image s-a petrecut in anul 2000, pentru ca apoi ani de an sa ne crestem participatia. Am ajuns treptat la 70%, iar de anul acesta Delhaize detine 100% din actiunile Mega Image", a declarat John Kyritsis, care este noul director general al lantului de supermaketuri.
Kyritsis este primul reprezentant al grupului belgian care ocupa pozitia de director general al Mega Image, pozitie detinuta anterior de fostii actionari de origine greaca, care fondasera compania in  1994.
"Dupa preluarea pachetului majoritar de actiuni ne-am implicat treptat in activitatea Mega Image, ultimele ajustari fiind facute anul trecut si in prima parte a acestui an", explica Kyritsis.
Restructurarea activitatii companiei prin renuntarea de catre Delhaize la unele dintre activele Mega Image a facut ca anul trecut sa fie incheiat de reteaua de supermarketuri, potrivit datelor disponibile la Ministerul de Finante, cu pierderi de aproape 1,3 milioane euro, dupa ce in ultimii doi ani inregistrase profit.
"Am avut profit operational, iar de anul acesta ne vom reintoarce la un rezultat total pozitiv. Mai ales ca vanzarile noastre au crescut in primele luni ale anului cu 14% in lei", adauga Kyritsis.
Anul trecut, reteaua Mega Image inregistrase o cifra de afaceri de peste 46 de milioane de euro.
"In 2004 vom ajunge la aproape 48 de milioane de euro, pentru ca valoarea sa creasca in 2005 la 50-52 de milioane de euro", mai spune directorul general al Mega Image.
In prezent reteaua Mega Image numara 16 supermarketuri, dintre care 14 sunt situate in Bucuresti, celelalate doua fiind amplasate in Ploiesti si Constanta.
"Am decis sa ne concentram doar asupra Bucurestiului in perioada viitoare. Este un potential important in Bucuresti, iar noi avem finantarea asigurata pentru deschideri de magazine. Ritmul deschiderilor va fi dictat insa de spatiile pe care le vom gasi. Suntem interesati atat de spatii de 1.000-1.500 de metri patrati, dar si de spatii mai mici, de 500-600 de metri patrati. De altfel, de anul acesta am decis sa lansam si un brand special pentru magazinele cu o suprafata mai mica de 600 de metri patrati, Mega Image City, primul astfel de magazin fiind cel deschis in prima parte a anului in zona Eminescu din Capitala", adauga Kyritsis.
El estimeaza ca reteaua Mega Image ar putea ajunge pe termen mediu la 30-35 de magazine pe piata romaneasca.
"Nu vom renunta la marca Mega Image. Este una dintre primele retele de supermarketuri aparute pe piata romaneasca, are un mare grad de recunoastere locala. Magazine din retea vor fi supuse unui proces de schimbare a imaginii, alaturi de numele Mega Image, urmand sa apara si faptul ca marca este membra a grupului Delhaize", mai spune Kyritsis.
Mega Image este in prezent cea mai mare retea de supermarketuri din punct de vedere al numarului de magazine. Pe locul doi din acest punct de vedere se afla reteaua de supermarketuri Billa, detinuta de grupul german Rewe, cu 13 magazine deschise in toata tara. Din punct de vedere al vanzarilor insa, Billa este reteaua de supermarketuri cu cele mai mari vanzari , avand in vedere ca suprafata de vanzare a magazinelor Billa este in general situata intre 1.000 si 2.400 de metri patrati.
Pe piata exista si retele romanesti de supermarketuri, cum este cazul La Fourmi, care opereaza mai multe magazine in Bucuresti, Univers?all, detinut de grupul GFS sau Artima, detinut de omul de afaceri Florentin Banu, cu magazine situate in provincie.
iout.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO