Prima pagina

ING cauta 100 mil. euro pentru CFR Infrastructura

28.10.2003, 00:00 18

ING Bank va intermedia lansarea unei emisiuni de obligatiuni a companiei feroviare CFR Infrastructura pe pietele internationale de capital, valoarea acesteia urmand sa fie de aproximativ 100 a€“ 150 milioane dolari, au declarat pentru Ziarul Financiar surse de pe piata bancara apropiate discutiilor. Banii vor fi destinati modernizarii unor tronsoane de cale ferata situate pe coridoarele de transport european IV (Curtici-Giurgiu) si IX (Giurgiu- Suceava) ce traverseaza Romania.
Deja, agentia internationala de rating Moody's a acordat la finele saptamanii trecute calificativul B2, insotit de perspectiva stabila. Agentia noteaza ca emisiunea de circa 120 mil. euro a CFR Infrastructura este prima lansata de compania feroviara romana pe pietele externe, fara garantia statului.
Calificativul B2 reflecta "statutul companiei si forma de proprietate a acesteia, asteptarile analistilor de la Moody's ca guvernul sa asigure, in cazul in care este necesar acest lucru, fonduri pentru CFR pentru a fi capabila sa-si indeplineasca obligatiile, iar pe de alta parte, situatia financiara si lichiditatea slaba a companiei", conform Moody's.
Sursele citate mai afirma ca lansarea emisiunii de obligatiuni CFR Infrastructura nu va avea loc pana la finele acestui an.
Reprezentantii CFR Infrastructura nu au putut fi contactati pana la inchiderea editiei pentru a oferi mai multe detalii pe aceasta tema.
In acest moment, compania feroviara are un nou director general, Florentina Stan, care l-a inlocuit in urma cu o saptamana pe Mihai Necolaiciuc, care a demisionat. Acesta este cercetat de catre Parchetul National Anticoruptie pentru fapte de coruptie in legatura cu alocarea unui fond european pentru reabilitarea sistemului de infrastructura. Necolaiciuc a fost numit director general adjunct al Directiei Generale Transport Feroviar din Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului.
In decembrie 2002, o alta companie feroviara de stat romaneasca - CFR Marfa s-a imprumutat pe pietele externe, de 120 milioane de euro la o dobanda de 10,5% pe an. Intermediarii emisiunii CFR Marfa au fost atunci bancile de investitii Deutsche Bank si Schroeder Salomon Smith Barney-Citibank. CFR Marfa s-a imprumutat atunci mai scump decat ar fi facut-o statul roman, datorate faptului ca emisiunea nu beneficia de garantii guvernamentale si lipsei oricarui istoric al companiei pe pietele externe.
Dupa experienta CFR Marfa, alte trei companii si-au amanat pe termen nedefinit emisiunile de obligatiuni - Administratia Nationala a Drumurilor, Transelectrica si Hidroelectrica, valoarea emisiunilor amanate depasind 500 milioane euro.
adrian.mirsanu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO