Prima pagina

Howard Johnson vrea sa dezvolte o retea de opt hoteluri

27.05.2004, 00:00 13

Lantul hotelier Howard Johnson are ca obiectiv dezvoltarea unei retele de franciza in Romania si afilierea a inca opt hoteluri in urmatorii sase ani.
"Vrem sa dezvoltam o retea de franciza in Romania si sa vindem brandul Howard Johnson si altor hoteluri din Bucuresti si din provincie. Deja avem discutii cu propietarii unor hoteluri din Bucuresti, Sibiu, Braila, Craiova si din Poiana Brasov. In urmatorii sase ani, vom ajunge la opt hoteluri Howard Johnson in Romania", a spus Antoni Kuhnen, directorul general al hotelului Howard Johnson Grand Plaza din Bucuresti.
Acesta este fostul hotel Dorobanti, renovat complet, si inaugurat in luna februarie a acestui an.
Romania este dealtfel prima si singura tara din Sud-Estul Europei unde a fost vanduta o licenta Howard Johnson, iar Kuhnen spune ca lantul urmareste mai intai sa-si consolideze pozitia pe piata romaneasca, dupa care va aborda si alte tari vecine.
Proprietarul hotelului Howard Johnson Grand Plaza din Bucuresti este societatea Grand Plaza Hotel SA, care utilizeaza marca in baza unui contract de franciza. Actionarii companiei, persoane fizice romane, sunt aceiasi cu ai companiei Parc Hotel SA, care detine hotelurile Parc si Turist din Bucuresti.
Acestia intentioneaza sa realizeze o investitie de renovare similara si in hotelul Turist, urmand ca acesta sa fie inclus in reteaua Howard Johnson, tot printr-un contract de franciza.
"Hotelul Turist va fi inchis in vara aceasta si vor incepe lucrarile de renovare. Investitiile se vor ridica la 22 de milioane de euro, bani care vor proveni din surse proprii si din surse bancare, in principal de la BRD", a adauagat Kuhnen.
Hotelul Parc se afla deja in reteaua Best Western, care este la ora actuala cea mai extinsa retea hoteliera externa de pe piata din Romania.
Howard Johnson Grand Plaza, fostul Dorobanti, are la ora actuala un grad un grad de ocupare de 70%, fata de obiectivul mediu anual care este de 62%.
"Cea mai mare parte a clientilor sunt oameni de afaceri straini din Statele Unite, Marea Britanie, Franta, Germania si Austria", a mai spus Kuhnen. Hotelul a gazduit pana acum circa 12 evenimente.
Kuhnen nu a dezvaluit incasarile de pana acum ale hotelului Howard Johnson ci a spus doar ca obiectivul pentru cifra de afaceri din acest an este de circa zece milioane de euro.
Hotelul are o capacitate de cazare de 285 de camere si apartamente, la care se adauga restaurante, baruri, centre de conferinte cu o capacitate totala de peste 1.000 de locuri, un club de sanatate si o parcare subterana pazita, pe doua nivele.
Valoarea totala a investitiei pentru modernizarea hotelului s-a ridicat la circa 30 milioane de dolari, lucrarile fiind demarate in anul 2000 si finantate printr-un credit bancar sindicalizat. Kuhnen a mai spus ca perioada de recuperare a investitiei este estimata la circa zece ani, dar ca hotelul are deja profit operational.
Hotelul este inclus la categoria de cinci stele. "Initial am vrut sa includem hotelul la categoria de patru stele, dar pana la urma ne-am decis pentru cinci stele", a spus Kuhnen. Tariful pentru o noapte de cazare la Howard Johnson Grand Plaza incepe de la 150 de euro, in perioada de sezon.
Lantul Howard Johnson face parte din grupul Cendant, cel mai mare francizor din domeniul turistic, care grupeaza 5.650 de hoteluri. Celelalte marci ale grupului sunt Days Inn, Travelodge, Ramada, Knights Inn, Super 8 Motel si Wingate Inn.
Marca Howard Johnson Grand Plaza Hotel, utilizata de hotelul din Bucuresti in baza unui contract de franciza, reprezinta cea mai inalta clasificare dintre cele cinci diviziuni ale lantului international, celelalte patru fiind Howard Johnson Plaza Hotel, Howard Johnson Hotel, Howard Johnson Inn si Howard Johnson Expresss Inn.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO