Prima pagina

Dau Ferrari pe bicicleta... Ferrari

Dau Ferrari pe bicicleta... Ferrari

Mercedes-Benz Mountain Bike (1.358 lire sterline)

29.08.2008, 11:55 72

Faptul ca Fiat a ales sa lanseze o bicicleta in acelasi timp cu noul Fiat 500 si, mai mult, sa le plaseze pe acelasi piedestal in showroom, nu demonstreaza decat ca si acest brand a ales sa se alinieze trendului general din ultima vreme - acela al marcilor auto din categoria Ferrari, Mercedes-Benz, Subaru care se lanseaza in afacerile cu... biciclete.
Noul showroom din Anglia care se afla chiar la nord de Oxford Street cu greu poate fi definit ca un spatiu clasic din care se cumpara masini. O parte este ocupata de un lounge bar, o alta parte este dedicata magazinelor de moda.
De altfel, unde altundeva ai putea savura mai bine un "Watermelon Martini" daca nu in prezenta unui Fiat 500 in nuanta alb-perla. De remarcat ca, daca simti brusc nevoia sa te ridici la standardele modei, barmanul este mai mult decat fericit sa te indrume catre rafturile cu tricouri innobilate cu logo-ul Fiat. Dar, in ciuda tuturor acestor minunate facilitati, aproape toti vizitatorii locului raman fascinati de un singur lucru. Este vorba despre o bicicleta.
In lumea automobilelor, bicicletele sunt vazute ca un accesoriu de lux, in special cand vin din partea brandurilor renumite pentru "vanzarea unui stil de viata". Fiat este una dintre companiile care au experimentat o revenire senzationala.
Si care, pentru ca se afla pe un trend ascendent, este suficient de puternica pentru a sustine extensii ca magazinele de moda si bicicletele, afirma Financial Times.
La fel ca noul Fiat 500, si bicicleta Fiat este destinata spatiului urban si are un design cu accente retro cum ar fi saua din piele Brooks si ghidon cu manere tot din piele (versiunea Lounge, de 324 de lire sterline; versiunea Pop costa 220 de lire si are saua in alb si rosu). In rest, nu ofera vreo tehnologie avansata - o singura viteza, pedala pentru frana si cam atat. Mai mult decat strictul necesar pentru a "motai" in traficul din marile metropole.
Daca aveti aspiratii mai inalte - mai multe viteze, de exemplu - exista si modele mai ambitioase, la fel de italiene si, in plus, rosii. Da, este vorba despre Ferrari, care a facut echipa cu celebra companie producatoare de biciclete Colnago pentru a experimenta "luxul pe doua roti". "Colnago este cunoscut ca fiind 'Ferrari-ul bicicletelor', asa ca asocierea cu brandul de masini nu a fost nicio surpriza", explica Alessandro Colnago, senior product manager Colnago, care sustine ca, in afara de evidenta strategie de marketing, exista foarte multe similaritati intre cele doua nume.
In primul rand, este vorba despre un fondator carismatic: Ernesto Colnago a lansat compania in 1954 si este presedintele ei si astazi. Apoi, faptul ca s-au implicat mai mereu in cursele de ciclism. Brandul a inceput sa devina cunoscut in timpul Jocurilor Olimpice din 1960, care s-au desfasurat la Roma. Pe vremea aceea Colnago era un mecanic de curse profesionist si lucra cu echipe care participau la Giro d'Italia si Tour de France. Asa cum s-a intamplat si cu Ferrari, si brandul Colnago s-a legat de numele unor sportivi performanti ca Eddy Merckx, care a fost campion mondial si castigator al Tour de France pe o bicicleta Colnago.
Poate si mai interesant este faptul ca brandul de biciclete s-a asociat pentru prima data cu Ferrari cu 21 de ani in urma, cand Enzo Ferrari insusi a creat designul rotilor pentru o piesa Colnago.
Dar toate aceste detalii palesc in comparatie cu faptul ca bicicleta este, asemeni unei masini Ferrari, acel lucru pe care il vrei, chiar daca nu planuiesti sa participi la curse prea curand. "Este o bicicleta de curse, dar multi dintre cei care si-au achizitionat-o o pastreaza in birou ca pe un fel de trofeu, pentru a fi admirata ca o opera de arta", explica product managerul. Prima colectie limitata (60 de piese) s-a vandut atat de repede incat compania s-a vazut nevoita sa promita finalizarea unei alte linii limitate pana la sfarsitul acestui an.
O bicicleta Colnago este o parte importanta din echipamentul oricarui membru al echipei Ferrari de la Formula 1. Toti soferii Ferrari au deja modelul nou. Michael Schumacher are chiar mai multe modele si se antreneaza cu antrenori profesionisti pentru a fi mereu in forma. "Ar fi putut fi un ciclist extraordinar", spune Colnago.
Dar soferii de Formula 1 sunt cei care au epuizat noul stoc, spune Nicholas Lancaster, CEO la HR Owen, distribuitor Ferrari (masini si biciclete). "Bicicleta este construita din materiale usoare si are scheletul de carbon, asa ca este foarte eficienta", explica acesta.
Daca pentru producatorii italieni imaginea a fost extrem de importanta ("defect" national), pentru companiile germane au primat alte calitati, la fel de "nationale". Ca brand cu istorie in domeniul automobilelor, dar si al motocicletelor, BMW sustine ca extinderea pe piata bicicletelor este o continuare fireasca a strategiei lor. Prima bicicleta BMW a aparut in anii '90. Astazi, exista modele pentru toate tipurile de clienti, la fel cum exista cate un "Beamer" pentru fiecare sofer.
Colectia actuala cuprinde un Cruise Bike (625 de lire sterline) care poate fi folosita tot anul, un mountain bike Enduro (1.895 de lire) si campioana la rezistenta Cross-Country (4.199 de lire sterline). Iar anul trecut, BMW abia lansase Cruise Bike Junior (295 de lire) pentru cei care nu au ajuns inca la varsta carnetului de conducere. Exista chiar si un model "pre-pedal" (175 de lire) pentru copiii care tin la numele brandului de pe bicicleta. Si pentru Mercedes-Benz este importanta tehnologia. Compania a lansat anul acesta Folding Bike (1.556 de lire sterline) in doua trepte, dintr-un aliaj de aluminiu si un sistem de suspensii performant. La dimensiunile de 80cm x 80cm x 28cm atunci cand este pliata, bicicleta poate fi depozitata cu usurinta oriunde. In plus, Mercedes-Benz isi promoveaza bicicletele cu fervoarea cu care isi vinde masinile. "Suspensii spate cu patru brate", "schimbator de viteze SRAM X9", "sistem de frane hidraulic cu cinci discuri" (Mountain Bike - 2.706 de lire sterline). Mai degraba te trimite cu gandul la pista de Formula 1 decat la un mijloc de transport vazut de unii ca fiind apoteoza ecologismului.
De fapt, acesta pare sa fie principalul motiv pentru care le-a crescut atat de mult popularitatea. Plus faptul ca barbatilor le place tot ceea ce implica tehnologia.


Noile biciclete:
Ferrari Colnago - "60th Anniversary" (7.000 lire sterline)
Mercedes-Benz Mountain Bike (1.358 lire sterline)
Land Rover Chagan (300 lire sterline)
Subaru Colins Crest (495 lire sterline)
Renault Team Spirit Sport (1.000 lire sterline)
Saab Everywhere Bike (785 lire sterline)
Skoda Active Ride (640 lire sterline)

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO