Prima pagina

Cumparatori mai saraci, dar mai multi, reteta nemtilor de la Plus pentru vanzari de 400 mil. euro

10.10.2005, 19:39 29

Reteaua de magazine de tip discounter (cu o gama restransa si preturi reduse) Plus, parte a grupului german Tengelmann, are ca obiectiv atingerea unui volum al vanzarilor anuale de 400 de milioane de euro in urmatorii cinci ani, a declarat Michael Hurter, CEO al Plus Europa.

"In Germania, cosul mediu (valoarea medie a achizitiilor facute de un client - n. red.) in cadrul unui magazin Plus este situat undeva la 12-15 euro. In Romania estimam ca aceasta valoare va fi situata probabil la 6-7 euro. In schimb, magazinele din Romania sunt un pic mai mari ca suprafata si vor inregistra un trafic mult mai ridicat, poate chiar dublu fata de cel din Germania", a explicat Hurter.

In aceste conditii, crede Hurter, daca un magazin din Germania inregistreaza o cifra de afaceri medie anuala de 3,5 milioane de euro, cele din Romania ar putea ajunge la vanzari anuale de 2,5 -3 milioane de euro.

"In anul fiscal care se incheie la sfarsitul lunii aprilie a anului viitor vom avea deschise 30 de magazine, ceea ce ne va pozitiona foarte bine in piata, desi nu am fost primul jucator care a intrat in acest segment al pietei din Romania", a completat Hurter.

Primele15 magazine ale grupului german vor fi deschise la jumatatea lunii viitoare, investitia medie pentru un astfel de magazin fiind situata la aproximativ 1,5 milioane de euro, insa valoare poate creste in functie de valoarea terenului.

"Pe termen mediu vrem sa ajungem la 120 de magazine si sa incepem sa acoperim si orasele mici din tara, deoarece vedem un potential important si in aceste zone", a mai spus Hurter.

Potrivit directorului general al Plus Discount Romania, Uwe Klostermann, investitia totala pentru cele 120 de magazine este estimata la aproximativ 200 de milioane de euro, iar trecerea pe profit se va realiza, potrivit directorului general al Plus Discount Romania, Uwe Klostermann, dupa al treilea sau al patrulea an integral de functionare.

Intrarea oficiala a grupului german pe piata locala era programata initial pentru primavara acestui an.

"Am avut unele intarzieri in constructia centrului logistic de la Ploiesti. Puteam opta pentru a deschide magazine si sa gasim apoi o solutie intermediara din punct de vedere logistic pana la finalizarea centrului de la Ploiesti, insa am preferat sa asteptam", a explicat Norbert Missbrandt, director general adjunct al Plus Discount Romania.

El estimeaza investitia in centrul logistic la aproape 20 de milioane de euro. "Dupa ce vom trece de pragul de 50-60 de magazine, vom deschide si un al doilea centru logistic, cel mai probabil in zona din apropierea Clujului. Astfel vom acoperi mai eficient intreg teritoriul tarii", a mai spus Missbrandt.

Fondurile necesare dezvoltarii retelei Plus pe piata romaneasca vor fi asigurate in prima faza de catre compania-mama, insa germanii iau in calcul si apelarea la finantare de pe piata locala.

"Sigur ca la inceput apelam la resursele companiei-mama, insa am vazut ca dobanzile au scazut si pe piata romaneasca. Din pacate, mai sunt inca unele probleme procedurale care fac accesul la finantare un pic mai dificil, insa cred ca peste ceva timp acestea vor fi depasite si vom apela cu siguranta si la finantarea de piata romaneasca", a completat Philipp Spangenberg, director financiar Plus Europa.

Magazinele Plus de pe piata locala vor avea o gama de aproximativ o mie de produse, din care mai bine de o treime vor fi reprezentate de produse sub marcile proprii ale grupului.

"Vom aduce in Romania in special marci proprii din segmentul mediu si peste mediu", a spus Hurter. O treime dintre marcile proprii vor fi produse de furnizori romani, apreciaza reprezentantii Plus, restul urmand sa fie importate.

"Vrem sa ajungem in urmatorii ani la o cota de 4% din piata de retail din Romania. Din cele zece miliarde de euro, la cat este evaluata, formatele moderne de comert vor castiga tot mai mult, iar micile magazine si chioscurile vor pierde tot mai mult. Cred ca segmentul de magazine discounter ar putea ajunge undeva la 20-25% in Romania", a conchis Hurter.

Principalii concurenti ai Plus pe piata romaneasca vor fi retelele de magazine de tip discounter detinute de grupul german Rewe (XXL Mega Discount si Penny Market) si unii jucatori mai mici, precum miniMax Discount, o retea dezvoltata de fostul sef al XXL Mega Discount. La jumatatea lunii viitoare va intra oficial pe piata si un alt grup german, Kaufland, care are o politica foarte agresiva de pret, suprafata magazinelor fiind insa mai mare (aproximativ 4.000 de metri patrati).

Grupul Tengelmann este prezent in 16 tari si opereaza peste 7.300 de magazine, afacerile anuale ale grupului apropiindu-se de 27 de miliarde de euro. Divizia Plus contribuie anual cu vanzari de peste 8 miliarde de euro.

ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO