Prima pagina

Cererea de masini de lux i-a pus pe jar pe importatori

Cererea de masini de lux i-a pus pe jar pe importatori
19.07.2005, 20:07 14

Doua Ferrari, doua Maybach, zece Bentley si Lamborghini si doua Rolls-Royce. Aceasta este flota de masini de superlux, fiecare cu preturi de sute de mii de euro, "livrata" in ultimii ani pe piata romaneasca de catre importatorii auto, chiar daca aceste masini nu sunt prevazute in statisticile de piata. Valoarea este dubla daca sunt luate in calcul si masinile procurate de clienti direct din strainatate, fie ca este vorba de masini noi sau mai ales second hand.

Desi nici una dintre marcile de superlux nu are vreun show-room pe piata locala, importatorii locali activeaza de multe ori ca niste agenti de vanzari pentru importatorii din tarile din Europa de Vest, precum Austria sau Germania. Importatorii din Romania se pregatesc de fapt pentru momentul in care numarul de masini de superlux vandute local va justifica o investitie intr-un show-room Ferrari sau Rolls Royce, moment care nu este foarte departe.

Un Ferarri costa minimum 200.000 de euro, ajungand pana la 700.000 de euro, un Maybach sau Rolls Royce Phantom intre 350.000 si 500.000 de euro, iar Bentley si Lamborghini de la 200.000 euro. Numarul de masini noi de superlux livrate oficial in Romania ar putea creste vertiginos din toamna, o data cu Salonul Auto din Bucuresti, unde o buna parte dintre aceste marci vor fi prezente cu standuri proprii.

"Pana acum am livrat doua modele Rolls Royce Phantom unor clienti din Romania (omul de afaceri Irinel Columbeanu si impresarul Giovanni Becali - n.red.). In toamna, vom incepe sa primim comenzi si pentru modelul decapotabil pe care urmeaza sa il lanseze Rolls Royce. Cred ca am putea atrage cel putin trei comenzi", este de parere Michael Schmidt, director general al Automobile Bavaria, importatorul pe piata locala al BMW. Grupul german detine din 2003 marca britanica de superlux Rolls Royce.

Marca de superlux din cadrul grupului german DaimlerChrysler, Maybach, a ajuns pana acum la doua unitati livrate vandute in mod oficial pe piata locala. Prima dintre acestea este detinuta de mai multi ani de omul de afaceri Ion Tiriac, cel care detine si importatorul local DaimlerChrysler, iar cea de a doua de omul de afaceri Viorel Catarama, aceasta masina fiind singura care figureaza in statisticile de vanzari ale Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romanai (APIA).

De anul acesta, lista masinilor de superlux s-a completat si cu Ferrari. Potrivit presedintelui AutoItalia, importatorul grupului Fiat pe piata locala, anul acesta au fost livrate primele doua automobile Ferrari, a caror vanzare a fost intermediata de AutoItalia. In plus, compania a livrat in prima jumatate a acestui an sapte automobile Maserati.

Cel mai activ importator este insa Porsche Romania, care a intermediat pana in prezent, potrivit directorului general al companiei, Brent Valmar, vanzarea a zece automobile Bentley si Lamborghini. Compania a vandut si 37 de automobile Porsche doar in prima jumatate a acestui an. Potrivit informatiilor din piata, numarul de masini Bentley si Lamborghini inmatriculate in prezent pe piata romaneasca este dublu. Limuzinele de lux si masinile sport au reprezentat cumulat mai putin de 0,3% din cele aproape 130.000 de automobile vandute in prima jumatate a acestui an. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO