Prima pagina

Ce produse lanseaza asiguratorii dupa campania pensiilor private

28.03.2008, 15:47 22

Practic, dupa ce au avut la dispozitie o armata de peste 260.000 de agenti de vanzarea in cele patru luni de campanie la pensiile obligatorii, companiile de profil au acum de unde alege si reprofila agenti de marketing pentru alte produse.
Liderii pietei de pensii obligatorii spera sa poata folosi in continuare o buna parte din aceasta forta de vanzari. Primii patru jucatori mizeaza pe retinerea unei ponderi intre 10% so 75% din agentii de pensii obligatorii pentru a vinde asigurari de viata sau pensii facultative.
Reorientarea companiilor de profil are loc si la nivelul produselor. Pe langa vanzarea produselor existente deja in portofoliu, multe companii au decis sa profite de informarea in crestere a populatiei in ceea ce priveste nevoia de economisire pe termen lung si lanseaza asigurari de viata cu componenta investitionala (polite unit-linked) sau pensii facultative.
Un exemplu este Generali, companie care a terminat campania pensiilor obligatorii pe locul al treilea si ocupa un loc in top10 al companiilor de asigurare de pe piata. Generali a lansat o polita de asigurare unit-linked cu risc moderat, care investeste 25% din active in actiuni listate la Bursa si 75% in instrumente cu venit fix.
Politele unit-linked sunt asigurari de viata cu componenta investitionala, care plaseaza cea mai mare parte din prima platita de asigurat in fonduri de investitii administrate de asigurator sau de un administrator extern, in timp ce o parte mai redusa din prima este utilizata pentru acoperirea riscului asigurat.
Prima anuala pe care asiguratul trebuie sa o plateasca pentru noul produs al Generali, Easy Genius, poate fi de 1.000, 1.200, 1.500 sau 2.000 de lei, polita fiind destinata persoanelor cu venituri de peste 13.000 de lei (circa 3.500 de euro) pe an, cu varste cuprinse intre 16 si 55 de ani.
Generali administreaza alte trei fonduri atasate asigurarilor unit-linked, cu grade diferite de risc.
Pe piata asigurarilor de viata cu componenta investitionala, care a ajuns la 146 mil. euro anul trecut, mai activeaza companiile Allianz-Tiriac, Aviva, AIG Life, ING Asigurari de Viata, Interamerican si KD Life, iar in curand va lansa astfel de produse si BCR Asigurari de Viata.
In primele doua luni ale acestui an, fondurile unit-linked au inregistrat scaderi importante, mai ales cele care investesc in actiuni, din cauza scaderii burselor.
Un alt produs spre care se reorienteaza companiile implicate in campania pensiilor obligatorii sunt pensiile facultative. In acest moment exista pe piata sapte produse de pensii facultative, numarul acestora putandu-se dubla pana la finalul acestui an, potrivit estimarilor Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private.
Asirom, companie care nu s-a implicat in pensiile obligatorii, este prima care a pasit anul acesta pe terenul in crestere al pensiilor facultative. Compania se pregateste sa intre pe aceasta piata prin intermediul Asirom Concordia, care are in proces de autorizare dosarul de administrator de pensii facultative.
Pe langa Asirom, mai multe companii ar putea sa se orienteze anul acesta spre produsele de pensii facultative, de la Interamerican la BT Aegon si Omniasig, companii care au anuntat anterior asemenea intentii. De asemenea, mai multe companii deja prezente pe piata pensiilor facultative si-ar putea imbogati portofoliul cu fonduri noi de pensii facultative.
Deocamdata, pe aceasta piata sunt autorizati peste 10.000 de agenti de vanzare, atat ai companiilor de administrare de fonduri, cat si ai brokerilor de asigurare si de pensii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO