Prima pagina

APAPS a discutat cu Daewoo soarta fabricii de la Craiova

20.01.2003, 00:00 19

Oficialitatile romane au discutat ieri cu reprezentantii fabricii Daewoo Automobile SA din Craiova posibilitatea vanzarii pachetului de actiuni a companiei de catre coreeni.
Ministrul privatizarii, Ovidiu Musetescu, a avut ieri, la sediul fabricii din Craiova, o intalnire de cateva ore cu sefii fabricii.
"In cadrul discutiilor au fost abordate si primele proiectii privind posibilitatea de valorificare a pachetului majoritar de actiuni (detinut de Daewoo Motor-n.red.) al SC Daewoo Automobile SA Romania", afirma foarte voalat si imprecis comunicatul APAPS.
Fabrica de la Craiova va urma deocamdata un plan de restructurare intocmit de PricewaterhouseCoopers.
Aceasta este prima invocare oficiala a posibilitatii de retragere a coreenilor de la Daewoo Craiova, dupa ce toata toamna trecuta au circulat informatii ca reprezentantii APAPS cauta solutii (inclusiv investitori) pentru fabrica.  
Compania americana General Motors a lasat pe dinafara fabrica din Romania atunci cand a preluat o serie de active ale Daewoo Coreea, dar oficialii de la Bucuresti afirmau inca in toamna ca "solutia ideala" ramane un acord prin care gigantul american sa faca masini Opel la Craiova.
Acum, Musetescu nu aminteste de aceasta posibilitate. "Trebuie sa actionam din timp, preventiv, pentru ca nu putem lasa lucurile sa intre in criza. Statul nu poate ramane pasiv, chiar daca are o participare minoritara", a spus el ieri dupa vizita de la Craiova.
Musteescu va pleca in curand in Coreea, unde va discuta situatia "dificila" a fabricii cu principalii creditori ai Daewoo Motor.
Capitalul social al Daewoo Craiova, in valoare de 150 milioane dolari, este impartit intre Daewoo Motor - 51% si Autoritatea pentru Privatizare - 49%. Situatia companiei este foarte dificila pentru ca, potrivit unor surse guvernamentale citate la sfarsitul anului trecut de Ziarul Financiar, valoarea datoriilor Daewoo Romania este de peste 430 de milioane de dolari.
In ultimii patru ani, fabrica de la Craiova a obtinut profit doar in 1998 - cu putin mai mult de cinci milioane de dolari. Pierderile din 1999 au fost de 37,8 milioane dolari, desi cifra de afaceri a fost de 250 milioane dolari, cu 100 de milioane mai mult ca in 1998.
In 2000, nivelul pierderilor a atins nivelul record, de 167 milioane dolari, la o cifra de afaceri de 191 milioane dolari, iar in 2001 pierderile au fost de 130 milioane dolari, la o cifra de afaceri de 175 milioane dolari.
Pe de alta parte, vanzarile fabricii sunt in crestere. Compania a vandut pe primele noua luni de anul trecut peste 10.000 de autovehicule, cu 50% mai mult fata de perioada similara a anului anterior. Daewoo Automobile Romania a investit pana in prezent in Romania peste 870 de milioane de dolari. Societatea produce in acest moment autovehicule care respecta normele Euro II. Oficialii Daewoo n-au putut fi contactati ieri pentru comentarii  privind discutiile cu APAPS.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO