Prima pagina

Afacerile cu anvelope urmeaza cresterea pietei auto

02.03.2005, 00:00 24

Cresterea sustinuta a vanzarilor de masini in ultimii ani a atras dupa sine o dezvoltare a afacerilor cu anvelope, ce ar putea exploda la nivelul urmatorilor ani, mai ales in segmentul service-urilor, care asigura o profitabilitate ridicata. Acest potential a atras atentia mai multor companii cu activitati in industria auto.


Omul de afaceri Ali Madadi, care controleaza grupul de firme Radacini, cu activitati in domeniul auto, a devenit la sfarsitul anului trecut actionarul principal al Sama Service, una dintre primele companii infiintate dupa Revolutie care activeaza in domeniul vanzarii de anvelope si service-urilor de roti, printr-o tranzactie estimata la aproximativ 1 milion de dolari (800.000 de euro). Sama Service s-a aflat in discutii pentru o eventuala preluare a pachetului majoritar si cu fonduri de investitii active pe piata locala.


Unul dintre principalii concurenti ai Sama Service de pe piata locala, proprietarul marcii Autozone, este la randul sau aproape de o tranzactie de vanzare, potrivit unor informatii din piata.


"Sama Service a avut anul trecut o cifra de afaceri de peste doua milioane de euro, iar anul acesta vom ajunge la 2,2 mil. euro. Rata profitului net in cazul nostru este situata la aproximativ 10%", a declarat Florin Ion, directorul general al Sama Service.



Rezultatele financiare au permis omului de afaceri Gelu Tofan, cel care a vandut pachetul majoritar de actiuni al companiei, sa faca un profit important. Gelu Tofan cumparase pachetul majoritar al Sama Service in anul 2002 in urma unei tranzactii de pana in 500.000 de dolari, iar la doi ani valoarea pachetului de actiuni a crescut la aproximativ 1 mil. $.



Sama Service detine in acest moment doua service-uri in Bucuresti, al treilea urmand a fi deschis oficial in urmatoarea perioada. Planurile de dezvoltare prevad alte 5 locatii la nivelul anilor urmatori in Bucuresti, investitia intr-un punct de service urmand a ajunge, in functie de pretul terenului, pana la aproximativ 300.000 de euro.



"Cea mai mare parte din activitate este desfasurata pentru companii, clientii persoane fizice reprezentand doar o pondere de 30% in totalul activitatii noastre", spune directorul general al companiei care vinde anual aproximativ 15.000-16.000 de anvelope.



Chiar daca raportat la nivelul total al pietei de anvelope - aproximativ doua milioane de unitati anual-volumul afacerii Sama Service pare mic, la fel ca si in cazul tarilor din Europa de Vest si pe piata romaneasca devine tot mai importanta imaginea de marca.



"Noi avem un brand cu o buna recunoastere. In plus, incercam tot felul de strategii de marketing neconventionale pentru a atrage cat mai mult atentia clientilor. Astfel am promovat in anii trecuti un sistem de creditare pentru achizitia de anvelope, iar anul acesta am decis sa ne adresam si femeilor, printr-un serviciu dedicat", adauga Ion. In plus, de anul acesta unul dintre cei mai importanti jucatori, filiala locala a producatorului american Goodyear, cu afaceri anuale de peste 20 mil. euro, a dezvoltat impreuna cu compania Sama Service o noua gama de servicii destinate companiilor - "service mobil", care permite un management mai eficient al flotelor. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels