Prima pagina

Accenture vine sa-i ajute pe managerii romani

09.05.2003, 00:00 77

Unul dintre cei mai mari jucatori pe piata mondiala a consultantei in management si servicii de tehnologie se pregateste sa intre si pe piata romaneasca. Accenture, o companie cu venituri nete de 11,6 miliarde de dolari in 2002, cotata la bursa newyorkeze si prezenta in 47 de tari, deruleaza in prezent formalitatile de inregistrare in Romania.
Piata romaneasca a fost aleasa dintr-un grup din care mai faceau parte cinci tinte potentiale: Croatia, Bulgaria, Lituania, Estonia si Ucraina.
"Decizia noastra se bazeaza pe evaluarea gradului de maturitate la care a ajuns piata romaneasca, incluzand, dar nu numai, sectorul consultantei IT in servicii financiare", a declarat Maurizio Barini, directorul diviziei de servicii financiare a Accenture in Europa Centrala si de Est. El coordoneaza lansarea operatiunilor companiei in Romania.
"Speram ca expertiza vasta acumulata de Accenture, in special cea din zona Europei Centrale si de Est, va contribui la cresterea operatiunilor si pe piata romaneasca", a mai spus Barini.
Responsabil cu activitatile Accenture in Romania a fost numit Viorel Batu, fost director general al biroului Arthur Andersen Romania si, pana de curand, partener in firma de consultanta Ernst & Young.
"Accenture aduce in Romania o abordare complet noua in domeniul consultantei, bazata pe o gama larga de servicii si solutii, cunostinte extrem de detaliate si o extertiza dezvoltata in peste 10 ani de operatiuni in Europa Centrala", a declarat pentru Ziarul Financiar Viorel Batu.
Compania este prezenta in Europa Centrala din 1991. Chiar si in Romania a mai avut proiecte sporadice, cel mai important fiind proiectul de reorganizare a fostei Regii Autonome Romgaz, din 1995. Inca nu a fost stabilit statutul juridic al prezentei companiei pe piata romaneasca, in principiu, se va lucra in proportie de 80% cu consultanti romani care sa cunoasca bine piata locala, restul fiind straini.
Accenture a depus deja o oferta la o licitatie pentru un proiect, se afla in negocieri cu un operator de telefonie mobila si cu cateva banci.
"Totul este sa castigam un proiect si atunci se va vedea imediat diferenta pe care o aduce Accenture", spuen Batu. El considera piata romaneasca a serviciilor de consultanta in management drept foarte volatila din cauza ca se bazeaza pe proiecte care se intind pe o perioada mai mare de un an si cu un anumit grad de incertitudine.
"O estimare a pietei ar fi de 20 milioane de dolari. Sunt convins ca numai in consultanta pentru solutii IT exista un potential de peste 10 milioane de dolari", spune Batu. El isi continua astfel activitatea in domeniu consultantei dupa ce a plecat din Ernst & Young, la scurt timp dupa ce ii adusese companiei afacerile Andersen in Romania.
Accenture isi are radacine in defunctul grup Andersen, insa conform arbitrajului pe baza caruia s-a facut desprinderea, nu are voie sa mentioneze numele Andersen nici macar in istoricul sau. Denumirea Accenture a fost aleasa in urma lansarii unui concurs de propuneri la care au participat si angajati, lingvisti din mai multe tari astfel incat numele sa fie cat mai original.
Printre clientii companiei multinationale cu care Accenture ar urma sa lucreze si in Romania se numara bancile ING si Unicredit. "Ne focalizam totusi pe clienti romani", a declarat Batu.
Unul dintre cei mai mari concurenti ai Accenture pe plan mondial este firma Cap Gemini care face parte din grupul Ernst & Young, dar care nu are planuri pentru a veni in Romania. De asemenea, una dintre cele mai cunoscute firme de consultanta din lume, Mc Kinsey, tatoneaza terenul pentru a intra pe piata romaneasca. Aceasta ar fi un concurent important pentru Accenture in Romania.
In domeniul consultantei in IT batalia se va duce cu IBM care ofera si consultanta si implementare de solutii informatice.
Una din caracteristicile Accenture este ca se bazeaza pe o serie de colective de cercetare specializate pe sectoare economice care fac previziuni ale trendurilor urmate de diferite industrii.
"Nu ofera stampila de certificare a unui mare auditor international. Clientul cumpara de la Accenture cunostinte aprofundate si expertiza", a mai spus Batu.
Specializarea consultantilor Accenture nu se bazeaza doar pe elaborarea de strategii generale pe industrii, ci pe cunoasterea acsetora in detaliu. Organizarea companiei este structurata pe asectoare industriale si nu pe tipuri de servicii. razvan.voican@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO