Politică

Cum explică Nicuşor Dan de ce a rămas pe din afară cu toate că a luat 8,5% din voturile bucureştenilor

Cum explică Nicuşor Dan de ce a rămas pe din afară cu toate că a luat 8,5% din voturile bucureştenilor

Nicuşor Dan va înainta o contestaţie prin care speră să câştige un loc în CGMB

Autor: Gabriel Razi

14.06.2012, 00:04 7114

Nicuşor Dan, candidatul independent care a pierdut totul în cursa pentru Primăria Capitalei deşi a strâns 9% din voturi, crede că nu a reuşit să obţină un post de consilier pentru că a fost constrâns de buget, timp şi nu a comunicat suficient în public că se află şi în cursa pentru Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB). Independentul a ratat la mustaţă pragul ce îi permitea intrarea în Consiliu pentru că două treimi din voturile pe care le-a primit au fost pentru Primărie. La CGMB a luat numai 4,7% din total, pragul minim fiind de 5%.

"Strategia pentru campanie am făcut-o cu mult timp înainte, aveam foarte puţine mijloace mediatice la dispoziţie, iar să fi făcut campanie pentru a ocupa un post de consilier nu ar fi interesat pe nimeni. Nu poţi comunica mai multe lucruri simultan când dispui de un spaţiu foarte mic. Strategia asumată a fost că vom comu­nica doar în ultima săptămână de cam­panie despre participarea în cursa pentru Consiliu", a explicat pe scurt Nicuşor Dan cum a ajuns să piardă totul, deşi peste 70.000 de bucureşteni l-au votat.

Strategia pare să îl fi pierdut pe inde­pen­dent pentru că susţinătorii lui l-au votat pentru Primărie, dar nu şi pentru Consiliu şi este posibil ca foarte mulţi dintre aceştia nici să nu fi ştiut că este înscris şi pentru CGMB pentru că nu există o altă explicaţie pentru diferenţa majoră dintre procentul de 8,5% de la Primărie şi cel de 4,7% de la Consiliu.

Datele oficiale ale Biroului Electoral Municipal (BEM) arată că USL a reuşit să îşi asigure 37 din cele 55 de mandate de consilier, PDL a strâns 11 fotolii, iar PPDD a obţinut vo­tu­rile necesare pentru restul de şapte mandate.

Independentul Nicuşor Dan anunţă însă că nu a depus armele în lupta pentru a intra în Consiliu şi că va înainta o contestaţie pentru ca apoi să meargă în instanţă şi ulterior la Curtea Constituţională, unde speră să îşi câştige locul în CGMB.

"Estimez că am şanse de 70%-80% de reuşită şi că un astfel de proces se va termina în câteva luni", crede Nicuşor Dan.

Indiferent dacă va intra sau nu în CGMB Nicuşor Dan spune că îşi continuă drumul în politică. El scoate însă din calcul intrarea într-unul dintre partidele deja conscrate. Deşi se fereşte să dea un raspuns clar în privinţa viitorului său politic, Dan subliniază că va încerca să cristalizeze sub o anumită formă capitalul de imagine şi masa de simpatizanţi pe care a strâns-o în timpul campaniei pentru primărie.

"Vom continua lupta pentru Bucureşti. Asociaţia Salvaţi Bucureştiul are o arhitectură mult prea mică în comparaţie cu numărul actual de simpatizanţi. Probabil voi continua sub o altă asociaţie sau fundaţie, dar care nu va avea un focus non-guvernamental, ci unul politic."

De-a lungul vremii au mai existat încercări de formare a unor partide noi fără succes însă, ceea ce arată că "piaţa" nu este dispusă pentru noi experimente. Cea mai de răsunet performanţă de acest fel, de scurtă durată totuşi, a fost a Alianţei pentru România (ApR), condusă de Theodor Meleşcanu. Deşi, constituită de puţină vreme, ApR a luat în alegerile locale din vara 1998 peste 7% din voturi, dar în toamna aceluiaşi an a ratat intrarea în Parlament pentru ca mai apoi ApR să fuzioneze cu PNL.

Partidul lui Dan Diaconescu, care a obţinut 10% din voturi la locale, la votul politic, ar putea avea aceeaşi soartă din cauza votului uninominal pur, care se va aplica şi la alegerile legislative.

Despre cursa pentru Primărie Nicuşor Dan admite că este mulţumit de rezultat, în condiţiile în care el subliniază că a reuşit să acopere 80%-90% din estimările pe care le pusese iniţial pe hârtie în cazul celui mai bun scenariu. Practic, independentul admite acum că fotoliul de primar a fost încă de la început o ţintă nerealistă.

"În campanie am făcut anumite greşeli de alocare de resurse. Toată campania a fost una de alegere între resursele pe care le aveam la dispoziţie", adaugă independentul, care precizează în acelaşi timp că a cheltuit în total pentru campanie aproximativ 50.000 de euro, bani veniţi din donaţii în cea mai mare parte.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO