Opinii

Studiu Deloitte: Costul este cel mai important factor în decizia consumatorilor de a se abona la un serviciu de streaming video; pandemia a amplificat apetitul utilizatorilor din toate generaţiile pentru jocurile video

Studiu Deloitte: Costul este cel mai important factor în...
11.08.2021, 13:42 72

Costul este cel mai important factor în decizia consumatorilor de a se abona la un serviciu de streaming video pentru aproape jumătate (46%) dintre respondenţii studiului Deloitte Digital Media Trends 2021, aspect care determină 55% dintre aceştia să folosească servicii de streaming video care se susţin financiar din publicitate.

Raportul subliniază, de asemenea, că sensibilitatea la preţ este un factor cheie pentru serviciile de divertisment, deoarece utilizatorii platformelor de streaming video (49%), de jocuri video (38%) şi audio (37%) ar înceta să le mai folosească în cazul în care preţul ar creşte.

Raportul evidenţiază şi că pandemia de COVID-19 a amplificat apetitul utilizatorilor din toate generaţiile pentru jocurile video. Exponenţii Generaţiei Z (87%), Millennials (83%) şi ai Generaţiei X (79%) afirmă că accesează jocuri video pe dispozitive precum smartphone-uri, console de jocuri sau calculatoare cel puţin săptămânal, aspect care i-a ajutat să rămână conectaţi cu alte persoane şi să depăşească perioadele dificile.

Studiul arată că al doilea cel mai important factor în decizia consumatorilor de a se abona la un serviciu de streaming video este conţinutul (35%).

În acest context, raportul evidenţiază concurenţa puternică în rândul furnizorilor, utilizatorii serviciilor de streaming video deţinând în medie patru abonamente, utilizatorii serviciilor de streaming audio contra cost având în medie două abonamente, iar cei ai platformelor de jocuri video, trei abonamente. Pe de altă parte, 52% dintre respondenţi consideră că este dificil să acceseze conţinut prin intermediul atât de multor platforme, 66% sunt frustraţi atunci când conţinutul pe care doresc să îl vizioneze nu mai este disponibil pe o platformă şi 49% sunt nemulţumiţi atunci când o platformă nu le face recomandări relevante. Ponderea utilizatorilor care îşi reziliază abonamentele la serviciile de streaming video s-a menţinut la aproximativ 37% în perioada octombrie 2020 - februarie 2021, arată studiul.

„Ponderea clienţilor care îşi reziliază abonamentele este de mult timp un factor important pe agenda jucătorilor din industria de telecomunicaţii şi, ca urmare a efectelor pandemiei de COVID-19, industria de media şi divertisment se confruntă acum cu aceeaşi provocare. Comportamentul consumatorilor de servicii de streaming din această perioadă va contribui la apariţia unei pieţe mai mature şi mai competitive. În acest context, furnizorii se vor concentra pe retenţia clienţilor, vor crea experienţe personalizate şi unice pentru utilizatori şi îşi vor intensifica eforturile de a le oferi conţinut relevant, cum a fost cazul Netflix, care a difuzat conţinut educaţional gratuit pe propriul canal de Youtube în contextul închiderii şcolilor pe fondul pandemiei, sau al HBO Max, care a lansat filme pe platformă în aceeaşi zi în care acestea au debutat în cinematografe”, a spus Andrei Ionescu, Partener coordonator Consultanţă şi Managementul Riscului, Deloitte România.

Raportul subliniază faptul că a asculta muzică este una dintre primele trei activităţi preferate de toate generaţiile, 60% dintre respondenţi folosind un serviciu de streaming audio contra cost, în timp ce aceeaşi pondere de utilizatori accesează un serviciu de streaming audio gratuit, care se susţine financiar din publicitate. Pentru cei care plătesc un abonament lunar, conţinutul audio a fost factorul principal în decizia de a se abona la un astfel de serviciu, urmat de folosirea acestuia fără pauze publicitare şi de preţurile rezonabile. În cazul celor care folosesc un serviciu de streaming audio gratuit, lipsa costurilor a fost principalul factor în decizie, urmat de uşurinţa cu care accesează serviciul şi de gama variată de conţinut.

Studiul Deloitte Digital Media Trends 2021 a fost realizat în rândul a peste 2.000 de consumatori din Statele Unite ale Americii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO