Opinii

Opinie Dragoş Damian, CEO Terapia: România are potenţial de dublare a PIB-ului în următorii 10 ani dacă din când în când am auzi un discurs memorabil de la liderii politici

OPINII PRIMITE LA REDACŢIE

Opinie Dragoş Damian, CEO Terapia: România are...
11.01.2019, 13:45 496

Pentru cei obisnuiti sa tina in fata a sute de oameni discursuri de motivare si energizare organizationala alocutiunea lui Donald Tusk nu a fost senzationala pe fond, ci, in primul rand, prin faptul ca a rostit-o cu caldura si pasiune in limba romana. De aceea, in acelasi registru, se cuvine sa ii spunem dziękuję Pane Tusk, astazi 11 ianuarie, de ziua internationala a cuvantului “multumesc”.

Sigur, sa nu uitam ca Donald Tusk este un politician pregatit in scoala de showbiz politic american asa ca a avut un discurs cu toate ingredientele specifice, pe care insa nu ar fi putut sa si-l pregateasca daca el nu si-ar fi trait tineretea in anii ’70 si ’80 impreuna cu noi romanii, de partea asta a cortinei de fier. Asa cum el stie de Nichita Stanescu, Dacia, Steaua, cei care erau tineri atunci dar nu numai stim de Stanislaw Lem, Legia Varsovia si am avut parinti care au condus un Fiat Polski.

Cu siguranta ca Donald Tusk stie si ca Ceausescu s-a opus in 1981 unei interventii militare a fortelor Tratatului de la Varsovia impotriva Solidaritatii. Si de aceea poarta un respect special Romaniei, respect pe care l-a aratat in discursul de la Ateneu, un discurs complet incorect politic, care v-a ramane in amintirea celor care au reusit sa-l prinda “live” in sala sau la televizor.

Si, in al doilea rand si mai important, discursul lui Donald Tusk a frapat prin contrastul fata de discursurile toxice pe care le auzim in spatiul public, in limba de lemn, fara prospetime, fara seninatate, fara speranta. Un demnitar strain a vorbit despre Cumpara Fabricat in Romania asa cum eu nu am auzit nici un lider roman facand-o. Poate am trai mai bine, am munci mai cu spor, ne-am intoarce din strainatate, am fi mai fericiti, sanatosi, prosperi, etc., daca in discursurile lor de Craciun, Anul Nou, Paste, sau la adresarile la evenimente publice, etc., liderii nostri ar aminti ca Banca Transilvania este cea mai tare banca din tara, ca Dacia este o mandrie nationala, ca Farmec se bate de la egal la egal cu liderii cosmeticelor europene, ca Dedeman si Catena sunt pe buzele tuturor romanilor, ca Braiconf nu se preda in lupta cu textilele fabricate in Asia, ca Antibiotice este lider mondial in productia unui ingredient activ, etc, etc, etc.

Un astfel de discurs ar fi memorabil, si ar fi cu atat mai memorabil daca am pomeni in el si numele multinationalelor care au investit in industria de manufactura si au construit fabrici in locul celo 1256 inchise dupa 1989, generand valoare adaugata pentru Romania.

Romania are potential de dublare al PIB-ului in urmatorii 10 ani, asa cum a facut-o si in ultimii 10, daca o sa avem liderii in stare sa ne mobilizeze emotional vorbind despre viitorul Romaniei si al romanilor in alt mod, de exemplu asa cum a facut-o Donald Tusk.

 
 
 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO