Opinii

Contzilla.ro: Acordarea şomajului tehnic pentru salariaţi în perioada 4 octombrie 2021- 31 decembrie 2021

Opinii

Contzilla.ro: Acordarea şomajului tehnic pentru...
12.10.2021, 14:48 7700

Începând cu data de 4 octombrie şi până la finalul anului 2021, pentru perioada suspendării temporare a contractului individual de muncă, din iniţiativa angajatorului, în cazul întreruperii sau reducerii temporare a activităţii, ca urmare a efectelor produse de coronavirus, salariaţii vor putea beneficia de o indemnizaţie stabilită la 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, indemnizaţie suportata din bugetul asigurărilor pentru şomaj, dar nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2021 .

Indemnizaţia poate fi suplimentată de angajator, la opţiunea acestuia.

Această prevedere se regăseşte în OUG 111 publicată în Monitorul Oficial nr. 945 din 4 octombrie 2021.

Vor putea benenifica de aceasta măsură :

  • salariaţii angajatorilor pe perioada întreruperii temporare a activităţii, total sau parţial, în contextul creşterii incidenţei răspândirii coronavirusului şi al măsurilor pentru diminuarea impactului tipului de risc prevăzute de hotărârile Guvernului pentru prelungirea stării de alertă pe teritoriul României.
  • salariaţii angajatorilor a căror activitate a fost suspendată ca urmare a anchetei epidemiologice, cu excepţia salariaţilor aflaţi în concediu medical şi care primesc indemnizaţia de asigurări sociale aferentă.

Nu vor putea beneficia de această indemnizaţie salariaţii instituţiilor publice sau ale firmelor care la data solicitării acestor sume se află în faliment, dizolvare, lichidare sau care au activităţile suspendate sau asupra cărora sunt impuse restricţii din alte motive decât cele generate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2.

Indemnizaţia se determină pe zile în care activitatea a fost suspendată şi este supusă impozitării şi plăţii contribuţiilor sociale obligatorii.

Calculul, reţinerea şi plata impozitului pe venit, a contribuţiei de asigurări sociale de stat şi a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate se realizează de către angajator din indemnizaţiile încasate din bugetul asigurărilor pentru şomaj.

Daca  un angajat are încheiate mai multe contracte individuale de muncă din care cel puţin un contract este activ pe perioada menţionată, din care obţine venituri la nivelul indemnizaţiei prevăzute mai sus,  acesta nu va putea beneficia de indemnizaţia respectivă.

Dacă angajatul are încheiate mai multe contracte individuale de muncă şi toate sunt suspendate, acesta beneficiază de indemnizaţia aferentă contractului individual de muncă cu drepturile salariale cele mai avantajoase.

Procedura de decontare este următoarea:

1.Angajatorii vor depune la AJOFM în raza cărora îşi au sediul social o cerere semnată şi datată de reprezentantul legal însoţită de o declaraţie pe propria răspundere şi de lista persoanelor care urmează să beneficieze de această indemnizaţie. Documentele se depun în luna curentă pentru plata indemnizaţiei din luna anterioară.

2.Plata indemnizaţiei se va face în conturile deschise de angajatori la instituţiile de credit în cel mult 15 zile de la depunerea documentelor.

3. Angajatorul va plăti indemnizaţia în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea de către angajator a sumelor.


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO