Retail

Senso Ambiente: Piaţa de obiecte sanitare premium va scădea anul acesta cu 20%, la 32 milioane euro

Autor: Alice Gheorghe,

22.10.2010, 15:00 37

Estimarea nu include produsele importate din China, carereprezintă peste trei sferturi din piaţa totală de obiectesanitare.

"Scăderea salariilor este un factor important, precum şicreşterea TVA, ambele variabile influenţând decizia deachiziţionare a produselor sanitare. (...) Cumpărătorul românpreferă de multe ori să achiziţioneze produsele având dreptcriteriu de bază preţul acestora şi neluând în considerare termenulde garanţie pe care acesta îl oferă sau calitatea lor.Achiziţionarea unui produs ieftin şi de slabă calitate, la care seadaugă costurile de întreţinere ale acestuia pe un termen de cinciani, presupune aceleaşi costuri ca şi achizitionarea unui produs debrand, care oferă garanţie pe o perioadă de cel puţin cinci ani", aspus Lixandru.

Vânzările de pe piaţa de produse sanitare premium (de brand) auscăzut şi în 2009, cu 35% faţă de anul precedent, la 40 de milioanede euro.

Lixandru a arătat că românii ţin cont în special de design îndecizia de a cumpăra un obiect sanitar, şi nu de tehnologie.

"Consumatorul român, spre deosebire de cel din alte ţări, nu areatât de clar stabilite criteriile pe baza cărora îşi alegeprodusele sanitare. De multe ori, principalul criteriu deachiziţionare este preţul. Specific românilor este alegerea unuiprodus în funcţie de design şi mai puţin de avantajele şitehnologiile cu care acesta este dotat", a explicat VirgilLixandru.

Pe de altă parte, o asemănare între consumatorul român şi ceidin alte state se manifestă pe sectorul de lux al pieţei, unde ratade redecorare a băii este de cinci ani.

"Piaţa de produse sanitare este previzionată să îşi revină dupăa doua jumatate a lui 2011, cu o creştere de maximum 10 %", aprecizat Lixandru.

Importatorul de echipamente sanitare Senso Ambiente şi-a propuspentru acest an o cifră de afaceri de 1,5 milioane de euro, încreştere cu 33% faţă de 2009, pe fondul diversificăriiportofoliului de produse.

Potrivit reprezentantului Senso Ambiente, cele mai bine vânduteproduse ale companiei sunt bateriile de baie şi seturile de duş,dar şi căzile cu hidromasaj.

"Anul acesta, în trend sunt tehnologiile de ultimă generaţie.Astfel, există acum sisteme audio încorporate, cromoterapie,frigider încorporat, baie de aburi. Sunt la mare căutare şiarmăturile care permit economisirea apei sau cele fără robineţi,dotate cu senzori. Mascarea spaţiilor de stocare şi a robinetelor,precum şi îmbinarea mobilierului şi a obiectului sanitar într-unsingur corp este o altă tendinţă a acestui an", a afirmatLixandru.

Compania Senso Ambiente, prezentă în peste 20 de oraşe printr-oreţea de 60 de distribuitori, este importator direct al companiilorIdeal Standard, Hansgrohe, Duravit, Glass Idromassaggio, Cleopatra,APAVISA şi Huppe. Senso Ambiente deţine un showroom înBucureşti.

Principalul acţionar al Senso Ambiente este InternationalTransactions & Services (IT&S), grup cu peste 15 ani deexperienţă în domenii precum obiectele sanitare, IT&C,imobiliare şi industria hotelieră, care deţine 66,5% din companie.Printre acţionari se mai regăsesc două persoane fizice, GeorgeTeleman (20%) şi Ştefan Nedelcu (3,5%), şi o firmă înregistrată înCipru, Mirimala Holdings Limited (10%).

Ştefan Nedelcu deţine şi 59,4% din IT&S.

Cifra de afaceri a grupului la nivelul lui 2009 a fost de peste24 milioane euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO