Retail

Producătorul de conserve Scandia Sibiu a trecut printr-un rebranding şi merge la export în Ungaria şi Bulgaria

Autor: Adriana Rosoga

19.10.2010, 19:12 40

"Nevom dubla cifra de afaceri pe export în acest an. În 2010exporturile vor reprezenta 5% din cifra de afaceri, iar înurmătorii cinci ani sperăm să ajungem la 10- 15%. Exportam şi pânăacum în pieţe precum Spania, Italia, unde sunt consumatori români,însă doar sporadic şi nesusţinut. De la începutul acestui an amînceput să exportăm către Ungaria şi Bulgaria, iar acestea suntpentru noi prioritare. Este dificil să te dezvolţi în zoneîndepărtate, precum Polonia", spune Robert Redeleanu, cel careconduce din martie cel mai mare producător de conserve din carnedin România.

Redeleanu l-a înlocuit în funcţie pe Sorin Bozdog, directorulgeneral adjunct şi fost acţionar al Scandia România (deţinea 5% dinacţiuni), care din mai a preluat conducerea companiei Hamé România,unul dintre principalii competitori ai Scandia.

Exporturile sunt soluţia

Piaţa de conserve din Bulgaria este cu o treime sub cea dinRomânia, în timp ce piaţa din Ungaria, deşi este de două ori maimare decât cea locală are un portofoliul de produse mai redus."Până în 2008 abia reuşeam să livrăm pentru consumatorii din piaţalocală. S-a terminat această perioadă şi trebuie să ne orientămcătre export. În 5-10 ani sperăm ca vânzările din export să fie lanivelul celor de pe piaţa locală."

Scandia România a finalizat în octombrie un proces de rebranding,în urma căruia producătorul de conserve va avea o nouă identitate,respectiv Scandia Food. Directorul general nu a dat detalii legatede costurile rebrandingului.

Acţionarul majoritar al Scandia este compania Elga Comerţ (peste80%), filială a companiei Elga Suisse Alimentari. Restul de acţiunisunt deţinute de Sport Industrial (15% din titluri) şi altepersoane fizice.

Scandia, care are 650 de angajaţi, a investit în ultimiipatru-cinci ani 40 de milioane de euro într-o fabrică lângă Sibiu,care, conform directorului general, va duce la creştereacapacităţii de producţie cu 30%. În prezent capacitatea deproducţie este de 20.000 de tone anual.

Scandia va lansa în următoarele două- trei săptămâni o linie deproduse gata preparate destinate segmentului HoReCa, sub brandulBistro Line.

O piaţă în scădere

Conform datelor MEMRB citate de Scandia, piaţa de conserve a scăzutîn primele nouă luni ale acestui an cu 12-15% în volum şi 7-10% învaloare.

Anul trecut, cifra de afaceri a Scandia a fost de 203 miloane delei (48 mil. euro), cu 1,7% mai mare faţă de anul anterior. "În2010 ne-am propus să ne menţinem cifra de afaceri la nivelul din2009. Dacă în primul semestru am fost în target, în a doua parte aanului, situaţia s-a schimbat. Din cauza creşterii TVA, consumul ascăzut, astfel încât este greu să estimăm. Vom încerca să compensămcu partea de export, unde vrem să ne dezvoltăm."

ScandiaFood este lider pe piaţa conservelor pe bază de carne, cu o cotă depiaţă în volum de peste 54%, conform datelor MEMRB, citate decompanie. Cel mai vândut produs din portofoliul companiei este pateBucegi, care are o cotă de piaţă de 40,8% în volum, conformaceloraşi statistici. Scandia mai produce mărcile Scandia Sibiu(pate, mâncăruri tradiţionale, carne în suc propriu) şi Sadu (pate,mâncăruri la conservă, carne la conservă).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO