Retail

NewYorker: Furturile reprezintă cea mai mare problemă cu care compania se confruntă în România

Autor: Alice Gheorghe,

08.11.2010, 16:33 11

"Furturile din magazine sunt cea mai mare problemă a noastră,dar şi în general a tuturor producătorilor de textile din România,precum şi a retailerilor. Încercăm să stopăm cât putem, prindiferite sisteme de securitate sau prin diverse metode. Încercăm săintroducem cât mai multe, ca să fim cât mai puţin atinşi. Ideeaeste că se fură mult în România şi nu doar la NewYorker, se furădin orice magazin, inclusiv din supermarketuri", a declaratŞindrilaru pentru MEDIAFAX.

NewYorker deţine în România 16 magazine, cel mai recent fiinddeschis vineri în centrul comercial Unirea din Bucureşti, în urmaunei investiţii de un milion de euro. Compania va mai deschide lasfârşitul lunii noiembrie un magazin cu o suprafaţă de 660 metripătraţi în Drobeta-Turnu-Severin.

Şindrilaru a spus că va monitoriza atent magazinul dinCapitală.

"Având în vedere că este şi cel mai mare oraş, şi numărulfurturilor este proporţional cu mărimea acestuia. (…) Din ce amînţeles, zona Unirii este una foarte periculoasă din acest punct devedere, mai mult decât centrele comerciale, pentru că e stradală şidin magazin ieşi direct în stradă. În mall, ai ieşit din magazin,dar mai ai câteva sute de metri până ieşi şi din centrul comercial,unde este firma de securitate, şi traficul este cât de câtmonitorizat", a adăugat directorul general al NewYorker.

El a spus că în 50% din cazuri produsele furate suntrecuperate.

"De multe ori se recuperează, alteori nu, depinde de naturafurtului. Unele furturi sunt depistate, altele sunt constatate abiala inventar, când este deja prea târziu. 50% se recuperează.(…)Suntem conectaţi cu cei de la Poliţie şi suntem pregătiţi. Politicafirmei este ca pentru orice furt, indiferent de valoare, să fieanunţate organele abilitate şi când se poate rezolva ceva serezolvă", a arătat Şindrilaru.

Potrivit acestuia, majoritatea furturilor au ca scopvalorificarea bunurilor.

"Fură marfa ca să o vândă, sunt foarte puţini care fură pentruuzul personal. De exemplu, dacă bagi în geantă 20 de perechi dejeans e normal că nu le iei ca să le porţi în următorii 10 ani", aadăugat reprezentantul NewYorker.

Legat de piaţa de profil, Sindrilaru a declarat ca NewYorker aînregistrat o creştere a vânzărilor în acest an comparativ cu anul2009 şi se asteaptă ca 2011 să fie un an şi mai bun din acest punctde vedere. El nu a precizat valoarea vânzărilor.

"Piaţa a evoluat mai bine anul acesta comparativ cu anul trecut,poate începutul de an a fost mai greu, dar noi am simţit că din adoua jumătate a fost mai bine. Ne asteptăm ca 2011 să fie un an şimai bun, nu numai datorită extinderii, dar ne dorim să înregistrămşi un plus la magazinele existente faţă de anul acesta", acontinuat Şindrilaru.

El susţine că măsura guvernamentală de reducere cu 25% asalariilor bugetarilor nu a afectat vânzările NewYorker şi căpreţurile produselor NewYorker nu au fost majorate în urmacreşterii TVA la 24%.

De la începutul anului, NewYorker a inaugurat alte patrumagazine în Baia-Mare, Arad, Timişoara şi Bucureşti. Retailerul maideţine magazine în Cluj-Napoca, Sibiu, Bacău, Focşani şiBrăila.

NewYorker este prezent în România din anul 2007 şi are înprezent aproximativ 200 de angajaţi.

Grupul german NewYorker, din care face parte filiala locală,deţine o reţea formată din aproximariv 850 de magazine în 30 deţări, şi are în plan inaugurarea a încă 100 de unităţi în 2011.Compania a încheiat anul fiscal 2009 cu o cifră de afaceri de peste1,6 miliarde de euro şi estimează pentru acest an o creştere laaproximativ 1,7 miliarde de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO