Retail

Armani în loc de Romarta pe Calea Victoriei

Autor: Cristina Stoian

28.10.2010, 19:05 30

"Negocierile cuArmani au durat doi ani. A fost un proces amplu, întrucât a trebuitsă găsim locaţia perfectă, apoi liniile potrivite cu care să intrămpe piaţă.

Am ales EmporioArmani, care reprezintă 60% din portofoliul grupului Armani,deoarece acoperă o paletă foarte amplă în ceea ce priveşte vârstasau poziţionarea socială", a declarat pentru ZF Daniel Rosner,general managerul Alsa Boutiques, companie care deţine francizeleMax Mara, Ermenegildo Zegna, Pal Zileri, Marella şiCocinelle.

Spaţiul de 300de metri pătraţi, pe care va fi deschis Emporio Armani, a aparţinutmagazinului Romarta, unul dintre ultimele simboluri ale comerţuluicomunist, care în urmă cu zece ani a fost compartimentat pentruoperatori independenţi care doreau suprafeţe între 50 şi 500 demetri pătraţi pe Calea Victoriei.

Noul magazin va comercializa liniade îmbrăcăminte pentru femei şi bărbaţi, colecţiile fiindcompletate de linia de lenjerie, accesorii, bijuterii sau ceasuri.

Un brand de lux trebuie să aibăafaceri cu cel puţin 6 zerouri

Compania Alsa Boutiques, care va deschideprimul magazin Emporio Armani la nivel local, pe Calea Victorieidin Capitală, anunţă că pentru a fi rentabil, un butic de luxtrebuie să genereze anual afaceri cu cel puţin un milion deeuro.

"Businessuleste gândit pe termen lung, pe o perioadă de 10 până la 30 de ani.Nu ne aşteptăm să avem profit din primul trimestru, dar ca oricebutic de lux va trebui să genereze afaceri cu cel puţin şasezerouri", a declarat pentru ZF Daniel Rosner, directorul general alAlsa Boutiques.

Chiar dacăRosner nu face publică valoarea totală a investiţiei în magazinulde 300 de metri pătraţi pe care îl va deschide în noiembrie,bugetul pentru deschiderea unui magazin de lux depăşeşte un milionde euro, potrivit informaţiilor din piaţă.

Pe lângăEmporio Armani este aşteptat tot în această toamnă şi brandulGucci, care va fi adus de Alessandro Amato, cofondatorul reţelei debijuterii de lux Cellini, la parterul hoteluluiHilton.

Şi Hugo Boss e pe CaleaVictoriei

Alte nume vehiculate în piaţă sunt Prada şiBurberry, dar deocamdată companiile nu au dat un răspuns clar înceea ce priveşte decizia de a intra pe piaţa locală delux.

De parteacompaniilor care intenţionează să atragă mărci pentru targetul cuvenituri foarte mari se numără Elmec sau Future FashionInternational, deţinută de Andrei Alecu, fiul fostului directorgeneral al McDonald's, care a readus anul trecut şi Hugo Boss peCalea Victoriei.

"Piaţa de luxeste într-o fază incipientă, iar consolidarea sa este un procesextrem de lent. Sunt companii care au demarat negocierile cubrandurile de lux în urmă cu 2-3 ani, când exista o dinamicăfinanciară pozitivă. O parte din aceste proiecte se concretizeazăîn prezent după ce comenzile au fost făcute, spaţiile au fostînchiriate, dar asta nu înseamnă că vom asista la o creşterespectaculoasă pe această piaţă", este de părere Rosner, care însăobservă o metamorfozare a singurei artere comerciale din România,Calea Victoriei, în sensul că businessurile "făcute colateral"încep să dispară, lăsând locul celor care au "o abordareprofesionistă".

Alsa Boutiques, care operează francizele MaxMara, Ermenegildo Zegna, Pal Zileri, Marella şi Cocinelle, a avut ocifră de afaceri de circa 3 milioane de euro în 2009, potrivitdatelor raportate la Registrul Comerţului. Compania este deţinutăde Kovacevic Srdjan din Iugoslavia, potrivit aceleiaşisurse.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO