IT&C

70% din comerţul online local cu cardul vine din străinătate

Autor: Anca Barbulescu

19.10.2010, 16:57 12

"Codurile unice de identificare pe internet (IP-urile), folositepentru aceste cumpărături online cu card bancar nu provin dinRomânia", explică Daniel Nicolescu, directorul executiv alePayment, cum s-a făcut diferenţa între tranzacţiile online dinţară şi cele din străinătate.

În total, în perioada ianuarie-iulie a acestui an, 498.500 din celeaproape 1,2 de milioane de tranzacţii realizate în magazineleonline din România au fost efectuate de pe calculatoare aflate înafara ţării.

În medie, o plată făcută în România s-a ridicat la 30 de euro, întimp ce una realizată de români din străinătate s-a apropiat înmedie de pragul de 100 de euro. "În afara graniţelor Românieiexistă o piaţă cu potenţial, o categorie importantă de cumpărătoriinteresaţi de produsele şi servi ciile magazinelor online româneştiaccesibile numai prin intermediul plăţilor online", apreciazăNicolescu. "În timp ce piaţa românească este una atipică, orientatăcătre cash."

Este vorba mai exact despre români care lucrează în străinătate,dar care achită abonamente la telefonie sau facturi de utilităţi înRomânia, călătoresc frecvent din străinătate în ţară sau invers şi,nu în ultimul rând, achiziţionează obiecte cu valoare mare pentrurudele din ţară.

Din punctul de vedere al modului în care sunt împărţite aceste sumeplătite cu card bancar din afara ţării, este destul de greu deapreciat pe ce anume cheltuie românii din străinătate bani înmagazinele online româneşti. În schimb, din punctul de vedere altranzacţiilor, cele mai multe sunt efectuate pentru platafacturilor de telecom, în clasament urmând biletele de călătorie,serviciile, plata utilităţilor şi retailul (produsele electronice,electrocasnice şi IT, dar şi haine, flori sau alte obiectedisponibile spre vânzare online).

În urmă cu doi ani, doar 159.500 de tranzacţii cu cardul în vedereaachiziţiei de bunuri şi servicii de pe internetul românescproveneau din afara României, fiind vorba despre plăţi cu carduriromâneşti iniţiate din alte colţuri ale lumii, conform IP-uluifolosit.

Valoarea totală a acestora s-a ridicat atunci la aproximativ 26,8milioane de euro, adică în medie 168 euro pertranzacţie.

Anul trecut, numărul tranzacţiilor s-a dublat, în timp ce sumeleprocesate au crescut cu 70%, până la 46,2 milioane euro, aproapecât în primele şase luni ale acestui an, potrivitePayment.

"Româniidin străinătate care cumpără de pe internetul românesc sunt maifamiliarizaţi cu plata online şi au mai puţine reticenţe faţă deaceastă metodă de plată", susţine Daniel Nicolescu, mai ales căexistă ţări europene în care plata ramburs nu este folosită aproapedeloc.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO