Auto&transporturi

Businessul curierilor creşte pe baza pachetelor livrate în străinătate

Businessul curierilor creşte pe baza pachetelor livrate în străinătate

Autor: Mirabela Tiron

29.10.2010, 11:22 16

"Volumul de colete expediate în Germania, Franţa,Spania, Italia şi alte ţări prin transport rutier s-a dublat faţăde 2009. Aproape cu 10% vor contribui livrările internaţionale încifra de afaceri de anul acesta, faţă de puţin sub 5% în urmă cu unan", a declarat Sorin Ghinescu, directorul de marketing alcompaniei DPD.

Compania a avut anul trecut afaceri de 5,7 milioane de euro,ceea ce o poziţionează în topul primilor zece jucători de peaceastă piaţă. În 2008 francezii de la GeoPost împreună cu turciide la Yurtici Kargo au intrat în acţionariatul companiei localePegasus, care a preluat brandul DPD.

Înprimele nouă luni ale anului acesta, volumul de colete expediate decompania DPD a crescut cu 20% faţă de aceeaşi perioadă a anuluitrecut, pe o piaţă evaluată la 200 milioane de euro, pe care maiactivează companiile TNT, Fan Courier, UPS, TCE, DHL şialţii.

Şicompania UPS România, parte a gigantului american UPS, a raportatîn primele nouă luni o creştere cu 20% a volu mului de coleteexpediate faţă de aceeaşi perioadă a anuluitrecut.

"Segmentul de livrare a pachetelor în străinătate este pe calede a înregistra cel mai bun profit operaţional din istoria sa defuncţionare, iar creşterea expedierilor din România joacă un rolimportant", a declarat Iulia Nartea, country manager al UPS. Lanivel global, gigantul american UPS a transportat, în primele nouăluni ale anului acesta, 14,9 milioane de colete şi documente pe ziîn medie, în creştere cu 3,8% faţă de aceeaşi perioadă a anuluitrecut, ceea ce i-a adus încasări de 36,1 miliarde dedolari.

"Datorită expedierilor efectuate din şi înspre România,compania DHL International a avut o creştere de două cifre înprimele nouă luni ale anului faţă de perioada similară a anuluitrecut", au transmis oficialii companiei DHL, care a achiziţionatcompania locală Cargus în 2008.

Greu de estimat

Deşiprimele nouă luni ale anului au adus rezultate mai bune decât celede anul trecut, jucătorii din curierat susţin că este dificil deprezis ce se va întâmpla în 2011.

"Încănu am început să lucrăm la bugetele pentru anul viitor, pentru căsituaţia din piaţă este încă în ceaţă. Aşteptăm să se finalizeze şilunile noiembrie şi decembrie pentru a face bugetele pe 2011.Astfel ne asigurăm că nu va trebui să schimbăm şi să revizuimbugetele făcute", a declarat Adrian Mihai, unul dintre cei treiacţionari ai companiei de curierat Fan Courier, care a înregistrato cifră de afaceri de 40 de milioane de euro anul trecut. AdrianMihai mai susţine că afacerile companiei pe care o conduce au fostîn creştere cu 10-13% în ianuarie septembrie anulacesta.

Şioficialii DPD afirmă că se aşteaptă la o stabilizare a pieţei decurierat în 2011 şi că plănuiesc să investească în dezvoltareareţelei operaţionale, estimând o creştere a businessului.Investiţii în infrastructură şi în portofoliul de servicii anunţăşi compania UPS, fără a preciza ce buget va aloca pentru piaţaromânească.

Pe dealtă parte, reprezentanţii DHL au transmis că încă nu au făcutbugetele pentru 2011, însă se aşteaptă la o creştere a veniturilorîn concordanţă cu strategia de mărire a cotei depiaţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO