Media & Advertising

Seful sport.ro: "Vrem sa dezvoltam programele de stiri si sa cream un brand asa cum sunt stirile Pro TV de la ora 19:00"

Seful sport.ro: "Vrem sa dezvoltam programele de stiri si sa cream un brand asa cum sunt stirile Pro TV de la ora 19:00"

Costi Mocanu, directorul executiv al canalului sport.ro (TV Sport): Strategia noastra pe termen lung nu este sa traim din programele produse de altii. Vrem sa avem produse de continut, care sa nu fie supuse capriciilor pietii.

13.04.2007, 20:40 50

TV Sport a inceput campania de rebranding, la finalul careia canalul de sport se va numi Sport.ro, brand care se regaseste din aceasta saptamana si online.
"Consideram ca pana la jumatatea lunii mai, acest proces va fi finalizat", a declarat Costi Mocanu, directorul executiv al canalului TV Sport.
Intr-un interviu acordat ZF, Mocanu vorbeste despre planurile canalului de sport si ale noului site. "Strategia noastra pe termen lung nu este sa traim din programele produse de altii. Vrem sa avem produse de continut, care sa nu fie supuse capriciilor pietii. TV Sport a fost prima televiziune de stiri sportive si vrem sa dezvoltam programele de stiri si sa cream un brand asa cum sunt stirile Pro TV de la ora 19:00", spune Mocanu.
Central European Media Enterprises (CME), compania care controleaza posturile de televiziune Pro TV, Acasa, Pro Cinema si Pro TV International, a preluat in aceasta primavara in totalitate canalul TV Sport, dupa ce o echipa de la Pro TV a asigurat managementul in ultima perioada.
Anul trecut, TV Sport a inregistrat un profit operational (EBITDA) de pana intr-un milion de dolari. "Pana anul trecut Pro TV era implicata in crearea grilei de programe, servicii de programare si achizitii de programare, gestiona toate costurile, facea bugetul si raporta in fata actionarilor", afirma Mocanu.
CME a obtinut anul trecut in Romania o cifra de afaceri de 148 de milioane de dolari, in crestere cu 43,8% fata de anul precedent, iar profitul operational a fost de 65,8 milioane de dolari, cu 50% mai mult fata de 2005.
"TV Sport este primul post de televiziune care are ca target barbatii si vine in completare pachetului de televiziuni detinute de CME in Romania", spune Felix Draghici, redactorul-sef al Departamentului Sport din Pro TV. Noul redactor-sef al canalului de sport va fi Costin Stucan, care a lucrat la Gazeta Sporturilor si Realitatea TV.
Acum se urmareste asezarea celor doua echipe redactionale de la Departamentul Sport din Pro TV cu echipa de la TV Sport si aranjarea actualei redactii.
"Vom aduce prezentatori pentru stirile de la ora 18:00 si 21:30, cand vor fi principalele buletine de stiri ale zilei. Jurnalele vor avea o durata de circa 30 de minute", afirma Draghici. TV Sport are in prezent 30 de angajati pe linie de continut. "Nu se vor mai face angajari pe partea de continut, insa se vor face angajari pentru site si pentru prezentatorii de stiri."
Costi Mocanu spune ca obiectivul canalului de sport este de a atinge 2 puncte de rating (peste 200.000 de telespectatori) pe main target in prime time si cel putin 0,5 puncte de rating pe intreaga zi. "Cel mai mare rating a fost facut de meciul Xanti-Dinamo, care a facut circa 7 puncte de rating, insa nu a fost si cel mai profitabil", mentioneaza Mocanu.
"Nu va fi o schimbarea radicala a grilei de program, pentru ca si anul trecut, cand Pro TV avea doar un contract de management, grila de program era facuta tot de noi", spune Mocanu.
In ceea ce priveste grila de programe, au fost deja introduse doua mari programe UEFA: Champions League si primul pachet din Cupa UEFA, care cuprinde prima optiune a meciurilor, transmisia in direct a finalei si a Supercupei UEFA. "Dreptul de difuzare a meciurilor din Cupa UEFA a fost castigat anul acesta dupa ce Antena 1 a pierdut contractul de televizare anul trecut", spune Mocanu. "Vom introduce noi programe, cum ar fi cursele de ogari si vom crea programe proprii, cum ar fi un campionat de table. In acest fel, continuam strategia din ultimii ani, cand am fost primii care am difuzat programe traznite, cum ar fi rodeo sau Local Kombat."
El spune ca discutiile in privinta crearii unui canal de sport au inceput inca "din 1992 si de atunci au existat mai multe incercari de proiecte si am asteptat oportunitatea unei investitii".
Piata de publicitate pe televiziune a crescut puternic in ultimii ani, estimarile pentru 2007 depasind 300 de milioane de dolari la nivelul intregii piete. In ultimii trei ani marile televiziuni - Pro TV, Antena 1 si TVR - s-au confruntat cu o cerere foarte mare din partea advertiserilor, ceea ce a dus la cresterea preturilor si la aparitia mai multor canale de nisa.
"Televiziunile de nisa s-au creat dintr-un exces de fonduri din partea advertiserilor, care au dorit sa se adreseze doar unei anumite categorii de oameni", mentioneaza Mocanu.
"La o statie de nisa conteaza foarte mult si ce difuzeaza celelalte televiziuni. Spre exemplu, in noptile in care la Pro TV sunt difuzate meciuri din Champions League, audienta este mai redusa la TV Sport". Mocanu spune ca Sport.ro nu este interesata sa devina un canal cu plata.
"Pe termen lung fotbalul va pleca de la televiziunile publice si nationale catre televiziunile de nisa. Nu negam canalele prin sistemul pay per view, insa acest sistem nu reprezinta o prioritate pentru noi", afirma el.

Sport.ro, televiziune online
La inceputul acestei saptamani a fost lansat site-ul www.sport.ro, noua versiune online a celui mai puternic canal de sport din Romania, TV Sport, care va aduce in timp real stiri in fomat video, competitii transmise, exclusivitati marca Pro TV si TV Sport. "Prin lansarea site-ului Sport.ro se urmareste o noua orientare a statiei. Vor fi prezentate stiri in timp real si va fi un permanent cross promotion intre televiziune si site", spune Costi Mocanu. El a mentionat ca pana la finalul acestui an, tinta este de a ajunge la circa 100.000 de vizitatori pe zi. Statia beneficiaza de drepturile UEFA Champions League cumparate de Pro TV in toamna lui 2006 pentru urmatorii trei ani. La acestea se adauga si drepturile TV pentru Cupa UEFA, incepand cu faza sferturilor de finala si pentru Supercupa Europei, achizitionate recent tot pentru o perioada de trei ani. "Incercam sa prezentam cat mai multe transmisiuni live pe
site-ul sport.ro, in masura in care avem cumparate licenta atat pentru televiziune si pentru site", afirma reprezentantii canalului de sport. Mocanu spune ca site-ul va beneficia de facilitatile de productie ale Pro TV si va prezenta "in maximum 10 minute stirile in format video". Deja pe site pot fi gasite rezumatele meciurilor din Champions League, cel mai de succes format sportiv la ora actuala din lume.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO