Media & Advertising

Revistele se confrunta cu scaderea vanzarilor

01.07.2005, 17:11 16

Conform unui raport dat publicitatii de agentia franceza de distributie a presei NMPP, revistele, si in special ghidurile TV, au inregistrat o scadere a vanzarilor anul trecut, desi cotidienele au profitat din plin de vanzarile cuplate cu cea de DVD-uri, scrie Le Figaro.

NMPP spune ca vanzarile cotidienelor franceze au crescut, ca valoare, cu 5,8%, desi volumul lor a scazut cu 0,4%. Cresterea cifrei de afaceri a grupului de distributie se datoreaza, in primul rand, vanzarilor de DVD-uri impreuna cu editiile de weekend ale ziarelor franceze Le Monde si Le Figaro. Pretul mediu al unui cotidian a urcat de la 1,16 euro in 2002 la 1,18 euro in 2003 si 1,24 euro in cursul anului 2004.

"Scaderea volumului vanzarilor pentru majoritatea cotidienelor este puternic compensat de cresterea vanzarilor ziarului L''Equipe", spune Serge Morisseau, director al departamentului de studii si proiecte in cadrul NMPP.

Vanzarile cotidianului sportiv au crescut, in medie, cu 25.000 de exemplare pe zi in 2004.

Din pacate, in 2005, vanzarile de ziare sunt in scadere. Vanzarile a 13 cotidiene franceze au inregistrat in primele patru luni ale anului in curs o scadere de 6-7%.

Numarul mare al evenimentelor importante din luna aprilie, precum decesul Papei Ioan-Paul II si al printului Rainier, au permis cotidienelor sa limiteze scaderile de vanzari din lunile precedente. Cu toate acestea, scaderea a fost de 5,5% in comparatie cu luna aprilie a anului 2004. Insa, diferenta intre provincie (-7,4%) si Paris (-0,8%) a fost foarte mare.

Raportul anual intocmit de NMPP arata ca bugetul mediu anual alocat de un francez pentru presa cotidiana este de numai 17,5 euro. Vinerea si sambata s-a inregistrat cel mai mare volum de vanzari.

Au fost vandute, in medie, 1,2 milioane de exemplare sambata si 1,5 milioane de exemplare duminica.

Acelasi raport releva faptul ca volumul vanzarilor de reviste a scazut cu 3,1% in 2004. Revistele au inregistrat si o stagnare in ceea ce priveste valoarea vanzarilor si cifra de afaceri.

Valoarea vanzarilor de ghiduri TV a scazut si ea considerabil. Volumul vanzarilor pentru acest gen de reviste a scazut cu 8,1%, iar cifra de afaceri a fost mai mica cu 6,3%.

Insa Serge Morisseau este optimist in aceasta privinta si spune ca "scaderea cifrei de afaceri, care se datoreaza in mare parte politicii tarifare, va fi acoperita de maririle de pret practicate de la inceputul anului."

Presa feminina, care cuprinde cel putin 320 de titluri distribuite de NMPP, a inregistrat doar o mica scadere, de 0,4% a valorii vanzarilor si de 2% in ceea ce priveste numarul de exemplare vandute.

Din pacate, primele rezultate din 2005 facute publice de editorii de presa confirma aceasta tendinta negativa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO