Media & Advertising

Promovare fara precedent pentru regii desenului animat

05.11.2004, 00:00 21

Studiourile Walt Disney, care vor lansa cele mai recente productii: filmul animat realizat de Pixar "The Incredibles" si filmul de actiune "National Treasure", pregatesc actiuni de promovare fara precedent care vor sustine aceste filme, relateaza Asociatia Americana de Marketing. Pentru lansarea filmului "Treasure", Disney a facut un cel mai mare efort promotional din istoria sa cu ajutorul ginantilor publicitatii: Visa, Verizon Wireless si McDonald's precum si opt alti parteneri care vor sustine filmul, pentru publicitatea caruia s-au alocat 160 de milioane de dolari.
Si pentru promovarea ?The Incredibles", Disney a pus in scena cea mai mare campanie promotionala pentru un film de desene animate. SBC, McDonald's si Procter&Gamble au realizat spoturi TV in care au folosit personajele filmului, iar sapte parteneri asigura un suport promotional evaluat la 200 de milioane de dolari. Si compania Kellogg va concepe spoturi TV ca parte a promovarii facute filmului.
?Aceste doua mari filme reprezinta cele mai mari campanii promotionale din istoria studioului nostru, atat pentru productiile de desene animate cat si pentru cele de actiune", a declarat presedintele de marketing de la Buena Vista Pictures, Oren Aviv. ?Echipa de promovare s-a depasit cu adevarat pe sine".
Aviv a conceput ideea originala pentru ?Treasure" alaturi de Charles Segars, director executiv la reteaua de cablu Fine Living. Ambii au functia de producatori executivi ai filmului produs de Jerry Bruckheimer.
Sumele de 160 milioane $ si 200 de milioane $ alocate pentru ?Treasure" si respectiv pentru ?Incredibles" reprezinta totalul valorii promotionale, inclusiv costurile media, expunerea online, materialele colaterale, premiile, display-urile din magazine, pachetele promotionale si mesajele de pe mail. Partenerii Disney au contribuit cu 50 respectiv 60 de milioane de dolari pentru eforturile promotionale, conform unor surse apropiate studiourilor.
?Filmele sunt lansate la doua saptamani distanta, si cred ca este o parghie deosebit de importanta pentru sustinerea lor", a spus Brett Dicker, vicepresedinte de marketing la Buena Vista Pictures.
Campania pentru ?Incredibles" surclaseaza recordul de 180 de milioane alocati pentru promovarea filmului animat ?Finding Nemo", blockbusterul lansat anul trecut de Disney/Pixar. Si ?Treasure" bate recorduri, cel mai mare buget de la cei 100 de milioane alocati pentru campania promotionala a lui ?Armagedon". Pentru ?Treasure", Visa a lansat o campanie publicitara de multe milioane de dolari, promovand atat filmul cat si premiile oferite de companie- detinatorii de carduri Visa intra automat intr-un concurs din care pot castiga valoarea totala a cumparaturilor platite cu cardul lor in 2004 de fiecare data cand il folosesc in lunile noiembrie si decembrie.
Un numar de 25 de castigatori vor fi selectati la intamplare la sfarsitul promotiei, care este promovata la televiziunea nationala, prin printuri, la radio, online, la sediile bancilor, la comerciantii autorizati si in plicurile cu extrasele de cont trimise la cei peste 400 de milioane de detinatori de carduri de debit si de credit Visa din Statele Unite. Compania, care are un contract cu Disney, a fost inclusa si intr-o scena din film, ca parte a intelegerii. Intr-o secventa scurta, un casier de la magazinul de suveniruri al Arhivelor Nationale ii spune vanatorului de comori Benjamin Franklin Gates, interpretat de Nicholas Cage: ?Noi acceptam Visa" in momentul in care acesta afirma ca nu ii ajung banii pentru a plati pentru ceea ce eronat crede ca este o replica a Declaratiei de Independenta pe care se pregateste sa o fure.
?Este un mod dragut si logic prin care putem sa facem parte din film, si acest lucru a fost important atat pentru noi, cat si pentru Disney", a declarat Bob Pifke, vicepresedinde de marketing la Visa.
Visa colaboreaza si cu Asociatia Americana de Automobile pentru un joc video online care sa sustina promotia pentru ?National Treasure'. McDonald's, care are un contract de zece ani cu Disney, a lansat o campanie care tinteste tinerii intre 17-24 de ani si care va fi promovata la televiziune si in magazinele proprii. Detaliile promotiei nu au fost inca dezvaluite.
Verizon organizeaza o loterie "National Treasure" care are ca mare premiu 10.000 de dolari si care va fi promovata la televiziune, prin printuri, on-line si in magazine. Cumparatorii de telefoane celulare Verizon pot downloada contra cost doua jocuri "Treasure" si wallpaper-uri care sa le decoreze ecranele telefoanelor.
Ca parte a contractului incheiat cu America Online, pe site-urile AOL si pe Moviefone.com a rulat un filmulet de 10 minute cu "Trasure". Dintre ceilalti parteneri mai putem mentiona Get Fit Foods, Kodak, Northwest Airlines, TiVo, Dodge, NASCAR si consiliile turistice ale oraselor Washington si Philadelphia, care vor organiza excursii tematice.
Pentru "Incredibles", SBC ofera bilete gratuite la film pentru noii clienti care se aboneaza la serviciile lor. Promotia este sustinuta de doua spoturi TV si o campanie nationala de print cu tombola, la care se pot castiga 10 milioane de dolari. Promotia SBC include de asemenea componente online, cataloage si de direct-mail, precum si panouri publicitare atasate pe mijloacele de transport public.
McDonald's promoveaza filmul cu opt jucarii Happy Meal si o campanie globala de publicitate, inclusiv TV, radio, print, online si in-store.
Campania Procter&Gamble cuprinde opt marci diferite si doua spoturi TV, printuri, radio, online si in-store in peste 30.000 de supermarket-uri. Si Kellogg a implicat mai multe marci, oferind diferite jocuri si oferte speciale, precum si o marca speciala de cereale numita "Incredibles". Compania va folosi si ea toate canalele media. Disney ii mai are ca parteneri si pe magazinele Safeway, pe Samsung si ToysRUs, care au realizat o masinuta speciala Mr.Incredibles.



Inceputurile Disney
In momentul in care Walter Elias Disney si-a inceput calatoria cu trenul care urma sa il duca in orasul ingerilor, Los Angeles, a luat cu el toate sperantele, patruzeci de dolari si un desen animat despre o fetita care se numea Alice. Voiajul i-a oferit posibilitatea de a se gandi la visul lui de a deveni un om important la Hollywood. Era inceputul unei calatorii care avea sa schimbe modul in care lumea isi petrece timpul liber. La numai cateva luni de la sosirea, a semnat un contract de distributie a desenelor animate Alice. In doar trei ani a ajuns sa isi construiasca propriul studio, Walt Disney. Timp de 75 de ani acest nume a facut istorie in industria de entertaninment.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO