Media & Advertising

PROCINEMA - un nou episod in viata ta

19.03.2004, 00:00 23



Compania PRO TV SA, care detine posturile de televiziune PRO TV, ACASa si PRO TV International, va lansa in luna aprilie PROCINEMA, primul post de televiziune romanesc dedicat in exclusivitate filmelor si serialelor. Continutul PROCINEMA se bazeaza in primul rand pe seriale - in timpul saptamanii si documentare/filme premiate - in week-end.



"PROCINEMA este o premiera in Romania, el va oferi productii premiate pentru premianti si va putea fi receptionat in pachetul de baza al firmelor de cablu" , a declarat Lucia Romaniuc, director executiv al acestui nou post TV.



Potrivit Luciei Romaniuc, acest nou post nu are echivalent pe piata din Romania. Compania PRO TV SA are o istorie de peste opt ani cu PRO TV si de sase ani cu Acasa. "In aceasta perioada noi am urmarit atent care sunt nevoile telespectatorului din Romania si am identificat felul in care putem raspunde la asteptarile lui. Putem spune ca lansarea acestui nou canal de televiziune este o urmare fireasca a experientei pe care am acumulat-o in ultimii opt ani".



Investitia initiala pentru aparitia postului se ridica la 1,5 milioane de dolari, iar costurile primului an de functionare vor fi de aproximativ cinci milioane de dolari, reprezentand mai ales achizitii de programe. Potrivit estimarilor, investitia va fi recuperata intr-un an.



Aparitia PROCINEMA se bazeaza exclusiv pe fonduri proprii ale companiei.



Noua televiziune va avea o echipa de 15 oameni, cei mai multi dintre ei, profesionisti de televiziune recrutati din cadrul companiei.



PROCINEMA va emite 24 de ore din 24 si este gandit ca un canal de televiziune complementar pentru publicul PRO TV si ACASa.



Postul se adreseaza unui target din segmentul de varsta 18-49 ani, preponderent barbati, cu bani si cu joburi din categoria mediu+. Cei din targetul PROCINEMA se presupune ca sunt la curent cu noutatiile din cinematografe, au cultura cinematografica, cumpara branduri si isi petrec o buna parte din timpul liber in discoteci/cluburi si cinematografe.



Lucia Romaniuc asteapta ca postul sa aiba succes la o categorie cat mai larga de public, pentru ca oferta cuprinde si filme de actiune, thriller-uri, documentare si chiar productii pentru copii. "Credem ca dupa primul an, vom atinge o cota de piata de 5 %", a declarat directoarea postului.



Majoritatea filmelor si serialelor pe care noul post le va difuza sunt first run. Ele pot fi caracterizate ca fiind pe gustul unui public diferit de cel al televiziunilor comerciale generaliste sau al televiziunilor de nisa existente deja in Romania, astfel ca exista putine sanse ca telespectatorii sa fie deranjati de o eventuala repetare a programarii filmelor. Cea mai importanta caracteristica a acestor programe o reprezinta faptul ca ele s-au bucurat si se bucura de aprecierea criticilor, fiind unele dintre cele mai premiate productii de gen.



PROCINEMA va programa cu precadere productii care se incadreaza in categoria cinema-ului de televiziune, adica seriale. "Filmele pe care le vom difuza nu vor fi selectate neaparat pe criteriul noutatii, ci mai ales pe cel al valorii. Noi ne-am orientat spre filme de arta sau filme care sunt repere in istoria cinematografiei", a mai spus directoarea postului.



Productiile ce urmeaza a fi difuzate, fie ele filme sau seriale, sunt achizitionate de la partenerii traditionali ai companiei PRO TV SA din America si Europa sau chiar Romania, ca Warner Bros, Columbia Tristar, Miramax, etc. Preturile acestor productii variaza in functie de calitatea programului, pretul pe pachet si concurenta, intre 10 si 50 de mii de dolari. Vor fi difuzate serii noi ale unor seriale de succes, precum "Clanul Soprano", "Oz, inchisoarea federala" si filme mai noi sau mai vechi, toate avand in comun faptul ca au fost premiate: "Apollo 13", "2001: A Space Odyssey", "Good Morning, Vietnam", "Bonnie and Clyde" sau "Dancer in the Dark", cu cantareata Bjork in rolul principal.



"Fiecare dintre aceste filme are macar un premiu. Mergem si noi pe comercial, dar un comercial atractiv pentru publicul de cinema", a spus Lucia Romaniuc.



In ceea ce priveste filmul, in prezent, competitia de pe piata de televiziune din Romania se da intre PRO TV, Antena 1, Romania 1 si HBO, care detin titluri care au avut succes de box-office. Diferentierea si implicit succesul lor la publicul de televiziune sunt date de felul sunt programate si comunicate.



In viitor PROCINEMA intentioneaza sa co-produca programe in parteneriat cu case de filme.



PROCINEMA este un canal comercial care se va supune regulilor pietei libere si care va avea insertii de publicitate. Conducerea postului se asteapta ca interesul advertiserilor pentru PROCINEMA sa fie mare, intrucat publicul caruia i se adreseaza intruneste toate calitatile pe care acestia si le doresc. "Daca publicul nostru va fi multumit de oferta noastra, atunci si piata de publicitate va deveni interesata de PROCINEMA", a declarat Romaniuc.



Potrivit Alfacont Mediawatch, piata de publicitate pe TV in Romania a fost, in 2003, de 1.468 milioane de dolari brut, cu peste 50% mai mult decat in 2002, cand aceasta a fost de 988 milioane de dolari.



Viitorul PROCINEMA nu este pus la indoiala de cei ce il conduc. "Nu pornim de la ideea ca lansam un nou produs pentru a-l abandona sau pentru a da gres. Datele arata ca PRO TV SA este cel mai mare broadcaster din Romania, fiind proprietarul a doua canale de televiziune care se bucura de succes- PRO TV si Acasa si al unui canal dedicat in exclusivitate romanilor de peste hotare, PROTV International.



PROTV este lider de piata de la lansarea sa la 1 Decembrie 1995, iar Acasa a cunoscut o crestere spectaculoasa in ultimii ani.



In 2003, cifra de afaceri a PRO TV, ACASa si PRO TV International a fost de 51,177 milioane dolari, in crestere cu 52,55% fata de 2002.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO