Media & Advertising

Popularitatea canalelor de ştiri online este în creştere în Europa, şapte din zece europeni citind ziare şi reviste pe Internet. România, printre ţările cu cele mai mici procent

Popularitatea canalelor de ştiri online este în...

Autor: Roxana Rosu

24.08.2022, 14:05 226

Popularitatea canalelor de ştiri online este în creştere în Europa, şapte din zece europeni cu vârste în 16 şi 74 de ani citind ziare şi reviste pe Internet în 2021, cu 2 puncte peste nivelul din 2016, arată datele Eurostat publicate miercuri.

Cele mai mari procente au fost în Finlanda (93%), Lituania şi Cehia (ambele 92%), urmate de Croaţia şi Grecia (ambele 90%).

Cei mai puţini cititori de ştiri online sunt în România (59%), Germania (62%), Franţa (63%), Italia (64%) şi Belgia (67%).

Faţă de 2016, statisticile arată o creştere de 3 puncte procentuale în cazul femeilor şi de 2 puncte în cazul bărbaţior, dar bărbaţii rămân totuşi principalii consumatori de ştiri online (74%, faţă de 71% dintre femei).

Raportat la vârstă, cei mai avizi cititori sunt în categoria 25-54 ani (75%, în creştere cu 3 puncte faţă de 2016), urmată de segmentul 55-74 ani (68%, în creştere cu 2 puncte).

Cele mai mari diferenţe faţă de 2016 au fost observate în zonele rurale, unde procentul celor care citesc ziare sau reviste online a crescut de la 65% la 69%. Pe locul următor se află locuitorii din marile oraşe, de la 74% la 76%), în timp ce în cazul celor care locuiesc în oraşe mai mici sau suburbia procentul a rămas neschimbat (70%).

Consumatorii cu studii superioare sunt mai interesaţi de acest tip de publicaţii online (85%), faţă de doar 57% în cazul celor cu un nivel de educaţie mai scăzut.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO