Media & Advertising

O noua agentie franceza din grupul Publicis doreste sa cucereasca piata internationala

17.06.2005, 15:42 27

Daca judecam dupa moda si bucatarie, Parisul ar putea deveni capitala creativitatii. Dar, in publicitate, se afla in urma Londrei, New Yorkului si chiar a Amsterdamului, scrie International Herald Tribune.

Este adevarat ca doua dintre cele mai mari companii de publicitate, Publicis Groupe si Havas, au sediul acolo. Dar adesea, cele mai creative idei vin de la filialele lor din alte orase, iar cele mai stralucitoare staruri ale publicitatii franceze emigreaza de multe ori.

Publicis a incercat sa ii aduca acasa si a depus mari eforturi pentru a atrage talente din afara Frantei la Paris, sperånd ca bugetele de publicitate globale vor creste.

Publicis a pus bazele unei noi agentii care poarta numele de Marcel, dupa fondatorul grupului Publicis, Marcel Bleustein-Blanchet, si care este condusa de doi francezi, Frederic Raillard si Farid Mokart. Pentru Publicis, formarea agentiei reprezinta o strategie noua. De obicei, marile agentii de publicitate si-au concentrat resursele in dezvoltarea retelelor globale, ca Leo Burnett si Saatchi & Saatchi, ambele detinute de Publicis. Agentiile mici se formeaza atunci cånd talentele de la marile agentii doresc mai multa libertate. Raillard si Mokart, care doresc sa fie numiti Fred & Fraid, s-au intors la Paris dupa un tur international pe la agentii foarte creative din lume, BBH din Londra si Goodby, Silverstein & Partners din San Francisco. Pe parcursul celor 12 ani de colaborare, au lucrat la campaniile pentru Levi''s, Xbox de la Microsoft si Pony.

Cei doi se bazeaza pe un umor international, care prinde la segmentul barbati intre 20-30 de ani, pe care toti advertiserii si-i doresc de clienti. In spoturile pentru Pony, de exemplu, apare un picior gol, cu degetul mijlociu ridicat, un simbol recunoscut in toata lumea.

"Produsele actuale nu mai sunt la fel de interesante", crede Raillard. "Din cånd in cånd mai apare cåte un iPod sau o masina pe hidrogen. Dar in majoritatea categoriilor exista 100 de produse, asa ca trebuie sa construiesti o poveste in jurul brandului", a continuat acesta.

Cei doi nu se limiteaza la formaturile de publicitate traditionale, cum sunt spoturile de 30 de secunde. Ei au realizat chiar si un videoclip muzical pentru piesa lui Robbie Williams "Rock DJ", in care cåntaretul se dezbraca de imaginea de baietel, iar in final nu se mai vede decåt un schelet, in incercarea disperata de a atrage atentia unei femei DJ. Referitor la aceasta experienta, Raillard a declarat ca a fost ca si cånd "ar fi repozitionat o marca".

Acum incearca sa inlature alte conventii din lumea publicitatii. Intr-un domeniu in care nu se duce lipsa de promovare, sediul lor este intr-o cladire fara logo vizual. Totusi, desi nu s-a deschis de foarte mult timp, Marcel a reusit sa atraga nume mari, de la inghetata Nestle, la sucul Minute Maid si la brånza Boursin. In plus, reprezentantii agentiei au declarat ca au participat la cåteva licitatii paneuropene, dar au refuzat sa dezvaluie numele brandurilor.

Firma are 30 de angajati, reunind nu mai putin de 9 nationalitati. Intr-un oras in care marile agentii de publicitate se concentreaza pe conturile nationale care reprezinta industria franceza (Renault, Peugeot, Air France sau Michelin), strategia noii companii este diferita.

"Ne-am propus sa devenim prima agentie cu adevarat internationala din Franta", a declarat Mokart. "Unii doar pretind ca sunt, dar colectivul lor nu este cu adevarat international", a conchis acesta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO