Media & Advertising

MTV nu e afectat de demiterea sefului de la Viacom

06.10.2006, 19:49 6

Noul presedinte al MTV, Judith McGrath, are misiunea de a pastra divizia puternica si profitabila. Va trebui de asemenea sa repare si unele dintre greselile facute de fosta conducere, cum ar fi ratarea achizitiei MySpace.
La MTV, singurul lucru mai tulburator decat demiterea recenta a lui Tom Freston din functia de director executiv al Viacom este nesiguranta despre viitorul echipei pe care el a construit-o timp de 20 de ani, scrie International Herald Tribune.
Se pun intrebari legate de viitorul lui Judith McGrath, presedinta MTV, care l-a urmat pe Feston ca manager al canalelor foarte populare ale Viacom. McGrath a avut motive sa se gandeasca la propriul viitor. Telefoanele au inceput sa-i sune imediat dupa ce presedintele Viacom, Summer Redstone, l-a concediat pe Freston. Redstone a fost primul care a sunat-o, urmat de Philippe Dauman, omul ales sa-l inlocuiasca pe Freston. McGrath a declarat ca "mi-au spus ca sunt foarte ingrijorati de reactia mea si ca ei cred in mine si in MTV si vor sa raman aici".
Totusi McGrath nu si-a putut neglija emotiile. Si-a petrecut mare parte din cariera sa de 25 de ani ca apropiata a lui Freston.
"Am spus ca am nevoie de un minut", a marturisit ea. I-a luat mai mult de un minut sa ia o astfel de decizie, dar problema s-a rezolvat. A optat pentru a ramane la MTV.
"Vreau ca oamenii care lucreaza sa stie ca sunt aici si cred in strategia noastra", a spus ea. Dauman este multumit ca McGrath nu a generat o criza in managementul companiei.
"Intelege cu adevarat valorile unei retele de televiziune", a spus Dauman. El crede ca va lucra bine alaturi de McGrath si echipa sa. "Important este ca ei sunt aici, ca si mine, de multa vreme".
Duman a fost mereu un aliat apropiat al lui Redstone. Dar nu a facut parte din ceea ce executivii MTV numesc "cultura creativa" a companiei. Acest rol i-a apartinut lui Freston, care chiar si la 60 de ani este pasionat de muzica contemporana si de gusturile tinerilor, lucru pe care McGrath nu ar trebui sa-l neglijeze.
"Tom a fost un rock-star", al spus Cyma Zarghami, sefa departamentului pentru copii al MTV. In acest moment, MTV are nevoie de un star al afacerilor sau de un lider care poate formula un mesaj convingator ca aceasta companie va ramane puternica, profitabila si bine pozitionata.
Viacom si Freston au fost acuzati de catre cei de pe Wall Street pentru ratarea achizitiei site-ului My Space. Acesta fiind vandut in cele din urma lui New Corp. Strategia MTV in domeniu a fost pusa in discutie. Unii analisti cred ca formatul MySpace poate ameninta locul MTV de promotor al culturii tinerei generatii.
McGrath a respins criticile ca fiind nefondate si incorecte. "Eu nu cred ca asta inseamna ruinarea companiei noastre", a spus ea. "Am facut multe milioane in sectorul digital. Este mai usor sa cumperi o singura companie digitala. Dar acum compania noastra poate transmite atat la televizor, pe telefonul mobil, cat si online. Avem multe resurse."
Una dintre aceste resurse este site-ul MTV Overdrive, dar, conform unor critici, nu ajunge la talia lui Myspace sau a lui Youtube.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


Cele mai citite ştiri